10 juli 2017

Twintig jaar Het Glazen Huis

Rubrieken

Evenementenorganisatie Green.DNA van de Klarenbeekse ondernemer Sam Verwaijen vierde 20 juni het twintig jarig bestaan van vergaderlocatie Het Glazen Huis. Relaties, klanten en leveranciers waren uitgenodigd om deze mijlpaal te komen vieren. Het Glazen Huis is de eerste locatie van Verwaijen, en het bedrijf weet inmiddels vanuit de hele wereld klanten naar Klarenbeek te trekken. 

Al jaar en dag is vergaderlocatie Het Glazen Huis in Klarenbeek een uitvalsbasis voor bedrijven en overheden. Voor een vertrouwelijk sollicitatiegesprek, een brainstormsessies, vergaderingen en management reflectiedagen. Dinsdag 20 juni vierde Het Glazen Huis haar 20 jarig bestaan met bijzondere aandacht voor Trees de Winter, de eerste werknemer van Het Glazen Huis. Zij werkt nog steeds bij het bedrijf en werd in het zonnetje gezet met een bos bloemen. Verwaijen noemde haar de meest loyale en werkneemster en bedankte haar met een knipoog voor '19 jaar, 8 maanden, 3 weken en vijf dagen' trouwe inzet.

Vergaderen in een bloemenkas

Het Glazen Huis dat in 1997 is opgericht door Alex Verwaijen als reflectieruimte voor de teambuilding en leiderschapstrainingen (Span of Control) die hij gaf. Het Glazen Huis dankt haar naam aan de bloemenkas waarin het is gebouwd. Het is een lichte, natuurlijke en sfeervolle omgeving die inspireert tot anders denken en doen. Daarom ook wordt Het Glazen Huis al twintig jaar door directies en managementteams verkozen tot uitvalsbasis voor hun vergaderingen. Zittend aan de ronde tafel, bij de openhaard of op de veranda ontstaat gemakkelijk een goed gesprek.

Transitie en groei

Na het overlijden van Alex Verwaijen in 2004 staat zoon Sam aan het roer. Samen met een hecht team, veelal familie en kennissen heeft hij het bedrijf verder ontwikkeld. Het bedrijf telt inmiddels achttien werknemers en meerdere locaties in het land. Naast het trainingsinstrument Span of Control en Het Glazen Huis ontwierp en realiseerde hij de afgelopen jaren congreslocatie Veerkracht, congreslocatie Innovatiekracht en mobiele locatie de BioDome. Ook heeft Verwaijen een cateringconcept in de markt gezet waar hij onder andere in 2016 mee op de festivals Lowlands en Down the Rabbit hole stond. Al deze groei en ontwikkelingen maakten dat Verwaijen het bedrijf vanaf 2016 onder de merkparaplu Green.DNA verder voortzet.

Aantrekkingskracht

De aantrekkingskracht van de bijzondere locaties van Verwaijen blijft ook bij dorpsgenoten niet onopgemerkt. De afgelopen weken was er een ware invasie van Europese gasten. De Finse tractorengigant Valtra organiseerde een groots event rondom Verwaaijens congreslocatie Veerkracht waarbij 1600 tractordealers uit vijfendertig landen naar Klarenbeek kwamen. Nu alle tractordealers weer in eigen land waren, sloot Green.DNA het evenemententerrein af met een eigen netwerkbijeenkomt. Demo’s van Green.DNA’s mobiele locatie de BioDome, haar evenementencatering, de workshops paardenfluisteren en teambuilidingactiviteit paardenmennen. Ook stonden er standjes van leverancier bakkerij Frentz uit Uchelen en Thijstea. Een zonnige en vermakelijke middag in de groene, landelijke omgeving van Klarenbeek.

Over Green.DNA

De oorsprong van Green.DNA ligt in Klarenbeek. Een groene, vruchtbare omgeving waar in 1997 vergaderlocatie Het Glazen Huis en leiderschapstraining Span of Control werden geboren. In de locaties Het Glazen Huis, Veerkracht en Innovatiekracht hebben de afgelopen jaren veel bijeenkomsten en trainingen plaatsgevonden en diverse concepten zagen het levenslicht. Eind 2015 zijn alle activiteiten samengevat in een nieuwe, overkoepelende naam. Green.DNA verzorgt authentieke locaties, bijzondere events, smakelijke en vitaliserende catering, inspirerende verhalen en innovatieve projecten.