9 december 2024

Totaalconcepten van MOOD Concepts voor het maximale resultaat

Door Mahlee Plekker

Rubrieken

Vraag je MOOD Concepts om jouw event te organiseren? Dan is het menens. Met haar doortastende manier van optreden doet Managing Director Corine Berkel er álles aan om voor haar opdrachtgevers het allerbeste event neer te zetten. ‘Als iemand mij het vertrouwen geeft om haar of zijn belangrijke evenement te organiseren, dan vind ik ook dat ze het maximale mogen verwachten.’ Van haar partners, leveranciers en opdrachtgevers zelf, vraagt ze eenzelfde mate van inzet. Sta je erin zoals zij erin staat? Dan moet je óók als opdrachtgever hard werken, want alleen SAMEN kun je het optimale resultaat behalen ‘En dat is precies de reden waarom ze bij ons aankloppen’, weet Corine. MOOD Concepts pakt de regie.

Van het uitnodigingstraject tot een volledig uitgewerkte showproductie, MOOD Concepts biedt totaalconcepten. Corine: ‘Misschien weet niet iedereen dat, maar kunnen we echt (bijna) alles.’ En dat alles gaat ver: recent organiseerde Corine een talkshow voor een klant, waarbij ze ook zelf de intakegesprekken met gasten voerde en een compleet script uitwerkte. Voor een exclusieve bruiloft zorgden ze ervoor dat elk detail in stijl was. Het Gelderse Vierspan voor een entreerondje over het kasteelterrein, authentieke Engelse dubbeldekkerbussen als gastenvervoer, gastvrouwen met champagnejurken, entertainment, een eigen eventlogo, een website in stijl en een spectaculaire zelfgeschreven laserslotshow. ‘Nee, dit soort dingen doe ik niet elke dag’, lacht ze. Maar het laat wel goed zien dat totaalproductie bij MOOD Concepts ook echt de totáálproductie is.

Wil je iemand die de regie pakt? Dan ben je bij mij aan het juiste adres!

Het op alle vlakken ontzorgen vindt Corine belangrijk. ‘We bieden opdrachtgevers onze kennis, creativiteit, timing en duidelijke budgetten. Ik doe het liefst alles van A-Z, want vaak zie je dat de dingen die een opdrachtgever tóch zelf oppakt, veel meer afstemming vragen binnen de totaalproductie en soms onnodige risico’s veroorzaken.’ Ze is dan ook niet bang om eerlijk te zijn, ook als dat betekent dat ze klanten tegen zichzelf in bescherming moet nemen. ‘Ik zeg soms ook: dit moet je (echt) niet willen. Uit ervaring weet ik inmiddels wat wel en niet werkt. Voer je als opdrachtgever liever zelf de regie? Dan moet je niet bij mij zijn. We bespreken je wensen, en dat gaan we dan ook voor je regelen. Op de dag zelf kun je als opdrachtgever dan vooral genieten met jouw gasten!’ Streng? ‘Dat moet soms. Ik merk dat de opdrachtgevers die voor MOOD Concept kiezen die open en eerlijke aanpak heel prettig vinden. Ze weten immers dat we in hun belang voor het beste resultaat gaan.’

Strategie vertalen in een perfect event

Over haar missie is ze duidelijk: ‘De klant vertelt over hun strategie (en/of doelstelling), wij vertalen dat vervolgens in een perfect live of hybride event.’ Dat betekent ook dat ze kritisch is als het gaat om samenwerkingspartners. ‘De rol van partners in je totale productie wordt steeds belangrijker’, zegt ze. ‘En daarin is de afgelopen jaren best wat veranderd in de eventwereld. Een zeven is voor ons niet voldoende en die instelling verwachten wij ook van onze partners. Of het nu gaat om een locatie of leverancier, ze besteedt inmiddels steeds meer tijd aan het zorgvuldig kiezen van haar partners die haar hoge standaarden delen. Dat houd ik wel eens in dat je – hoe vervelend ook – afscheid moet nemen van een partner waar je al jaren mee werkt.’

Vroege betrokkenheid, maximaal advies

‘Het mooiste vinden wij het als een opdrachtgever ons zo vroeg mogelijk in het traject vraagt of MOOD Concepts wil meedenken hoe een event te gaan vormgeven’, vertelt Corine. ‘Zo kunnen wij vanaf de tekentafel meedenken, ideeën aandragen en maximaal adviseren.’ Het uitnodigingstraject wordt steeds belangrijker, geeft ze als praktisch voorbeeld. Corine: ‘Je moet tegenwoordig als organisatie heel hard werken om mensen te mobiliseren.’ Van slimme wervingscampagnes tot een soepele aanmeldprocedure: alles telt mee. ‘Het is tegenwoordig niet meer zo: we geven een feest, een bekende artiest treedt op, …. en de mensen komen wel. Je moet óf hele warme contacten hebben met je relaties óf iets spectaculairs lanceren óf een unieke act of artiest neerzetten om ervoor te zorgen dat mensen naar jouw event komen. Dat werven wordt een steeds belangrijker aandachtspunt!’

Trots

De totaalconcepten van MOOD Concepts maken indruk: ‘We hebben het mooi druk. De agenda is tot halverwege volgend jaar vol’, vertelt Corine. ‘We mogen de mooiste en de grootste evenementen en producties draaien, voor bedrijven waar we heel trots op zijn. Daarvoor mag ik mijn handen dichtknijpen, zeker als we dat in één van onze favoriete locaties het NBC Congrescentrum mogen doen.We zijn ze heel dankbaar voor het in ons gestelde vertrouwen.’

‘Ik ben heel tevreden met wat ik in de bijna 20 jaar Mood Concepts tot nu toe allemaal heb mogen doen’, antwoordt Corine op de vraag wat een droomopdracht zou zijn. ‘Eígenlijk staat er niet expliciet nog iets op het wensenlijstje. Privépartijen doen we in principe niet meer. Maar recent ontving ik een berichtje  ‘Corine, 10 jaar geleden heb je ons 25-jarige huwelijksfeest georganiseerd, dat was zo fantastisch. Nu gaat onze dochter trouwen, doe je dit soort dingen nog?’, dan denk ik nog steeds: ‘Wauw, ja voor jullie wel!’, daar wil ik dan ook weer iets onvergetelijks van maken en dan gaat het eventbloed weer borrelen en dat wint het altijd.’

Foto's: Guido Pelgrim