Back Back Nieuws

Top 3 Learnings: Nicoline van Straten

06 februari 2012

Waarom het wiel uitvinden als we van elkaar kunnen leren? Juist in een creatieve branche als de onze, waarin we altijd op scherp moeten staan, de radars draaiende moeten houden, is het fijn als we geïnspireerd kunnen raken door elkaar. En inspiratie kan uit vele dingen komen: websites, events, boeken, bestemmingen, magazines… you name it.  

Top 3 Learnings l Nicoline van Straten
Daarom vertelt elke week een andere persoonlijkheid uit de evenementen- en mice branche wat zijn/haar learnings zijn. Dus watch & learn. Deze week geven we het woord aan Nicoline van Straten, Directeur Strategie van LiveHouse.


[afbeelding niet meer beschikbaar]

LEARNING 1: ‘LEUK' IS DODELIJK
Stel samen met je (interne) opdrachtgevers duidelijke doelen door jezelf de scherpe vraag te stellen: waarom zouden mensen in hemelsnaam naar deze bijeenkomst willen komen? En waarom geven we in hemelsnaam zoveel geld uit aan dit event? Wat willen we met het evenement bereiken en hoe kunnen we dat inzichtelijk maken? Zo kun je je objectives objectief maken en blijf je weg van de o zo gevaarlijke subjectieve antwoorden op de vraag: wat is leuk?

LEARNING 2: GASTEN ZIJN VOORSPELBAAR
Leef je in je doelgroep(en) in en blijf niet hangen bij uitsluitend de ‘harde’ gegevens als aantal gasten en waar ze vandaan komen. Leef je in hun belevingswereld in en kijk wat hen beweegt om al dan niet naar je evenement te komen. Onderzoek waar ze blij en ongelukkig van worden, wat ze van je verwachten, wat ze al weten/kunnen en waar je ze kunt bereiken (ook online). Leuke oefeing is om ‘personas’ te maken, ideale gasten met al hun kenmerken. Zo kun je goed en doelbewust je concept afstemmen op de target group en met je communicatietraject de juiste mensen aantrekken en de aantallen behalen die je graag zou willen behalen. Kijk eens op de website www.problogger.net en zie hoe het werkt.

LEARNING 3: DURF TE KIEZEN!
Hoe kan een opdrachtgever voor je kiezen als je zegt dat je alles kunt? Da’s onmogelijk en daarom is het – juist in deze tijden – voor iedereen belangrijk om een duidelijk profiel te hebben. Opdrachtgevers zijn kieskeurig, houd daar rekening mee en maak het ze makkelijk om je toegevoegde waarde te zien en uiteindelijk voor je te kiezen.  Ga eens naar de souks van Marrakech en zie wat de winkeltjes in de souk die alles aanbieden uit angst dat ze iets missen, met je doen… Nee, dan zijn de wijkjes met alle leer- of houtbewerkers bij elkaar veel overzichtelijker. Uiterst inspirerende weekend bestemming trouwens die al je zintuigen prikkelt!

Vorige Top 3 Learnings:
Diederik Verwiel – Bruggen Verwiel Eventmarketing »
Shirley Janssen – Global Event Management »

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!