Back Back Nieuws

Top 3 Learnings l Marco Tensen

12 maart 2012

Waarom het wiel uitvinden als we van elkaar kunnen leren? Juist in een creatieve branche als de onze, waarin we altijd op scherp moeten staan, de raderen draaiende moeten houden, is het fijn als we geïnspireerd kunnen raken door elkaar. En inspiratie kan uit vele dingen komen: websites, events, boeken, muziek, bestemmingen, magazines… you name it.

Top 3 Learnings | Marco Tensen
Daarom vertelt elke week een andere persoonlijkheid uit de evenementen- en mice branche wat zijn/haar learnings zijn. Dus watch & learn. Deze week geven we het woord aan Marco Tensen, Client Services Manager bij ATP Event Experts.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

LEARNING 1: ZWIJG, LUISTER EN VRAAG
Een van de valkuilen waar men vaak instapt, is dat er niet goed wordt geluisterd naar wat er daadwerkelijk wordt gezegd. Er wordt niet doorgevraagd naar de daadwerkelijk onderliggende doelstellingen of gedachten. Hierdoor wordt (een deel van) de essentie van wat er wordt verwacht, gemist. Luister dus goed naar wat de klant zegt en durf door te vragen totdat het totale plaatje in kaart is. Alleen dan kun je als organisatie goed inspelen op de behoeften van de klant.

LEARNING 2: TUSSENTIJDS REFLECTEREN
Wordt in drukke tijden soms vergeten, maar is essentieel voor het eindresultaat: even een moment creëren om stil te staan en jezelf af te vragen "ga ik de goede kant op?". En het hoeft maar een paar minuten in beslag te nemen. Door jezelf en het team kritische vragen te stellen dwing je af om alles weer duidelijk te krijgen, op een rij te zetten en de juiste acties te ondernemen.

LEARNING 3: PRESENTEREN IS EEN VAK!
Of je nu een pitch voorstel moet presenteren of als spreker optreedt tijdens een congres, neem altijd voldoende voorbereidingstijd om je presentatie door te nemen. De grootste ergernis van een (groot of klein) publiek is dat een spreker of presentator zijn of haar presentatie letterlijk voorleest. Leef je in in de toehoorder(s) en stem de presentatie of je verhaal hierop af. Houd een goede balans tussen zowel visueel aantrekkelijk materiaal als inhoudelijke informatie. Gebruik filmpjes/foto’s wat tot de verbeelding van het publiek spreekt, en voor het inhoudelijke stuk zijn bullet points voldoende om jouw eigen verhaal te vertellen. Want alleen als het jouw verhaal is, trek én houd je de aandacht van je publiek. 

Vorige Learnings:
Constant Geerling – Constant in Beweging »
Diederik Verwiel – Bruggen Verwiel Eventmarketing »
Shirley Janssen – Global Event Management »
Nicoline van Straten – LiveHouse »
Edwin Kool – Yowsah! »
Michiel Pot – Robin Good » 
Francis van den Brink – SterkMerkWerk »

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!