Back Back Nieuws

TivoliVredenburg en Hulskamp Audiovisueel gaan samenwerken

02 februari 2015
TivoliVredenburg en Hulskamp Audiovisueel hebben voor langere termijn een samenwerkingscontract getekend. Het Utrechtse AV-bedrijf zal zowel vaste techniek installeren en programmeren. Ook zal Hulskamp Audiovisueel de partner zijn voor verhuur van alle audiovisuele middelen. ‘Daarnaast hebben wij een adviserende rol en trainen we de technici van TivoliVredenburg,’ vertelt Erik Jan de Dreu, sales manager bij Hulskamp.

Martijn Dekker, sr. commericeel manager bij TivoliVredenburg zegt enthousiast te zijn over deze samenwerking: ‘We werken al sinds 2007 met Hulskamp en hebben goede ervaringen met deze partij, die al heel wat track records heeft. Zij verstaan wat onze opdrachtgevers zeggen en begrijpen ook hoe zij met hun wensen moeten omgaan. Hun expertise en de combinatie 'installeren en verhuur', maken dat wij de toekomst met veel vertrouwen tegemoet zien.’

12,5 meter breed projectiescherm
Het immense pand van TivoliVredenburg is inmiddels bekend terrein voor Hulskamp, aangezien het bedrijf al sinds de opening in juni 2014 als één van de toeleveranciers regelmatig over de vloer kwam. ‘We zijn toen met tijdelijke oplossingen gekomen voor de techniek, en zullen dat nu voor een gedeelte omzetten in vaste installaties,’ zo licht De Dreu toe. Alle zalen worden zeer binnenkort voorzien van high-end videoschermen, wat nog meer dimensie en intensiteit zal geven aan evenementen. In popzaal Ronda komt bijvoorbeeld een 12-meter breed elektrisch projectiescherm, van zeker 750 kilo, boven het podium te hangen. Zowel links als rechts van dit scherm komen schermen, eveneens van de hoogste kwaliteit, van 4,5 meter breed. ‘Je kunt je voorstellen dat dit heel secuur moet worden aangepakt en dat het effect straks enorm zal zijn,’ aldus De Dreu. Dekker: ‘En naast deze grote technische aanbestedingen, zit daaromheen nog veel randapparatuur: van meekijkschermen tot regiesets.’

Bid-procedure
In het najaar van 2014 heeft TivoliVredenburg zes partijen uitgenodigd voor een request for proposal. ‘De helft bleek dusdanige kwaliteit en continuïteit te kunnen bieden en onze vijf zalen in te kunnen richten met vaste apparatuur. Na een aantal rondes, waarin we zowel naar de budgetten als naar de kwaliteit hebben gekeken, kozen we uiteindelijk Hulskamp Audiovisueel als preferred supplier, op non-exclusieve basis,’ zo licht Dekker toe. TivoliVredenburg verwacht minder logistieke bewegingen te hoeven maken, na de aanschaf van de vaste apparatuur. ‘Ook worden onze eigen technici getraind door Hulskamp, zodat zij snel en adequaat kunnen handelen, dat geeft rust in een branche met harde deadlines.’

Home town
De Dreu: ‘We denken mee met onze klant, in dit geval TivoliVredenburg, en geven graag een bepaalde richting aan, vanuit de klantgedachte. Zo komen we gezamenlijk tot de juiste concepten. Het is tenslotte een vorm van samenspel, zodat het uiteindelijk als een tandem werkt. We zijn erg blij met het vertrouwen van TivoliVredenburg en de samenwerking geeft voor ons extra glans omdat het om een Utrechtse locatie gaat: Uniek in zijn soort, met vijf verschillende muziekzalen. Er was ons veel aan gelegen TivoliVredenburg in onze home town als partner te mogen beschouwen.’

Beurs event '15
In het verlengde daarvan zullen beide partijen, samen met Neptunus, La Vie en BloemBloem een mooie en opvallende stand bemannen tijdens de vakbeurs event '15 in de Jaarbeurs in Utrecht (1 en 2 april 2015).

Foto (v.l.n.r.): Frans Vreeke (directeur TivoliVredenburg) en Erik Jan de Dreu

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!