Zo regel je als eventorganisator moeiteloos jouw bedrijf
De evenementenbranche groeit en bloeit, waardoor steeds meer eventorganisatoren kiezen om een eigen onderneming te starten. Of je nu een ervaren freelancer bent die zichzelf beter wil profileren, of een beginnende organisator die graag goed van start wil gaan, het is essentieel dat de formaliteiten snel en eenvoudig geregeld worden. Een populaire en praktische aanpak is het inschakelen van een gespecialiseerd bedrijf, zoals bijvoorbeeld FIRM24, die ondernemers helpt eenvoudig de basis van hun bedrijf neer te zetten.
Bv starten zonder onnodig tijdverlies
Wil jij vanuit jouw passie voor events direct aan de slag gaan? Dan is lange wachttijd bij de oprichting van een bedrijf natuurlijk niet gewenst. Zodra jij definitief kiest voor een besloten vennootschap, krijg je te maken met extra administratieve en juridische stappen. Gelukkig is het tegenwoordig geen ingewikkelde procedure meer om een bv op te richten en hoeft het zeker geen weken meer te duren. Bij diverse aanbieders kun je tegenwoordig volledig online een bv oprichten bij FIRM24 bijvoorbeeld. Dit proces verloopt snel en zonder onnodige rompslomp, waardoor jij je aandacht volledig kunt richten op het organiseren van evenementen, het vinden van klanten en het neerzetten van fantastische belevenissen voor jouw doelgroep.
Het kiezen van een geschikte rechtsvorm voor jouw event-onderneming
Allereerst is het belangrijk om de juiste rechtsvorm voor jouw onderneming te kiezen. Veel eventprofessionals twijfelen tussen een eenmanszaak en een besloten vennootschap (bv). Bij een eenmanszaak ben je persoonlijk aansprakelijk en kun je snel en goedkoop starten, terwijl een bv juist minder financiële risico's met zich meebrengt doordat je privévermogen beter beschermd is. Zeker als je grootschalige evenementen organiseert met hogere risico’s is een bv vaak verstandiger. Denk aan mogelijke annuleringen, aansprakelijkheid bij ongelukken en financiële schadeclaims.