Tien events op zeven locaties in slechts twee weken tijdTien events op zeven locaties in slechts twee weken tijd
Back Back Nieuws

Tien events op zeven locaties in slechts twee weken tijd

19 november 2019

Tien events in slechte twee weken tijd. Elk met een eigen identiteit, maar met dezelfde look en feel. Ga er maar aan staan. Lamb Weston / Meijer Communicatie dept. en TDG Eventmarketing hebben de afgelopen tijd alles op alles gezet om het 25-jarig jubileumjaar van LW/M, wereldwijd producent van diepvries-aardappelproducten, onvergetelijk te maken. Op zeven vestigingen en voor honderden medewerkers met partner. Met succes.

Niet over een nacht ijs

Tien events organiseren op de eigen locaties van LW/M, waar bezoekers nog lang over napraten, bleek niet eenvoudig. Met logistiek, vergunningen en veiligheid werd rekening gehouden. Ook was de communicatie vooraf minstens zo belangrijk als de festiviteiten zelf, misschien nog wel belangrijker. En daarom gingen LW/M en TDG niet over één nacht ijs.

Jubileumsite

Toine Dorpmans: 'We hebben een speciale jubileumsite ontwikkeld met informatie over álle losstaande events. Maar niet alleen dat. Er zijn ook interviews gehouden met tientallen medewerkers van LW/M en van ieder event is een aparte aftermovie gemaakt en heel veel foto's. Ze staan allemaal op de site.'

Lokale activiteiten

Uitgebreide gesprekken heeft TDG in de maanden voor de festiviteiten gevoerd, op iedere vestiging van LW/M apart. 'Het bedrijf heeft vestigingen door het hele land en zelfs in Oostenrijk en Engeland. Overal hebben we voor een evenement gezorgd dat past bij de locatie.' In Oosterbierum traden op 2 oktober bijvoorbeeld Friese artiesten op, terwijl in het Limburgse Broekhuizenvorst op 5 oktober de lokale muziekvereniging in actie kwam. In het Engelse Wisbech werd gekart en op kleiduiven geschoten. Overal waren foodtrucks aanwezig en uiteraard het eigen product van LW/M. Er was veel lokaal geproduceerd eten en drinken. 'Een grote diversiteit dus', zegt Toine Dorpmans. 'Iedere vestiging heeft het jubileumjaar op zijn eigen manier beleefd. Maar de corporate identity van LW/M kwam overal terug.'

Positieve vibes

Zeven maanden lang was het flink aanpoten voor TDG, maar vooral de maand oktober was zeer hectisch. Dorpmans: 'Als het ene event 's avonds laat afgelopen was, werkten tientallen medewerkers de hele nacht door om het daar af te breken en het elders weer op te bouwen. Heerlijk om zo goed samen te werken. Het gonsde werkelijk van de positieve vibes. Ontzettend fijn dat de klant ook blij is met het fantastische resultaat.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!