Back Back Nieuws

ticketscript introduceert de nieuwe ticketshop

05 februari 2016
Evenementenorganisatoren hebben volgens ticketscript met de nieuwe ticketshop een tool in handen om het maximale uit hun online ticketing te halen. De nieuwe ticketshop is responsive, kan eenvoudig worden aangepast aan elke huisstijl, verzamelt een schat aan data via elk apparaat, heeft ingebouwde opties om delen via social media makkelijk te maken, faciliteert cross-selling van extra producten en past zich snel aan naar de grootte van het evenement.

Look en feel
Omdat ticketkopers merken kennen en vertrouwen, is de nieuwe ticketshop zo ontworpen dat organisatoren elke stap van het aankoopproces kunnen laten plaatsvinden in de look en feel van hun eigen merk, inclusief het ontwerp van de tickets zelf. En dit geldt voor elk apparaat of platform. Dat maakt het verschil, want potentiële ticketkopers zijn eerder geneigd tickets aan te schaffen in een omgeving die ze herkennen en als betrouwbaar beoordelen.

Ticketaanbod in lijn met de vraag
Om maximale prestaties en 100% betrouwbaarheid te kunnen garanderen is ticketshop ontwikkeld op Amazon Web Services. Het betekent bovendien dat de capaciteit van het ticketaanbod snel kan worden aangepast aan de vraag.

Sociale kanalen
Bezoekers hebben met deze tool de mogelijkheid hun voorpret te delen via sociale kanalen. Zo kunnen ze zien welke vrienden ook naar een evenement gaan, hun eigen aanwezigheid bevestigen, een fan-pagina ‘liken’, twitteren of een directe link naar een ticket delen via WhatsApp. De deelopties zijn flexibel en afgestemd op het gebruikte apparaat. Zo bouwen organisatoren aan een community en profiteren ze van de kracht van alle onderlinge aanbevelingen.

Afgestemd op de lokale markt
De nieuwe ticketshop herkent locatie en ondersteunt alle belangrijke Europese valuta, talen en betaalmethoden. Dit biedt ticketkopers een lokale en vertrouwde aankoopbeleving en geeft organisatoren op hun beurt de kans nieuwe markten te bereiken en verkoop eenvoudig te vergroten.

Data
ticketscript is ervan overtuigd dat organisatoren door het verzamelen en analyseren van bezoekers data waardevolle inzichten krijgen. Hierdoor zullen ze nog succesvoller zijn bij hun volgende evenement. Daarom helpt de ticketshop die data te verzamelen en biedt het instrumenten om ze te analyseren en toe te passen. Dit alles bij elkaar leidt tot een dieper begrip van ticketkopers en hun koopgedrag.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!