Back Back Nieuws

Tibbaa weet in korte tijd grote events aan zich te binden voor event-ticketing

24 juli 2015
Tibbaa, actief op de internationale markt voor event-ticketing, heeft in korte tijd een aantal grote spelers aan zich weten te binden. Zo behoort de relatief jonge organisatie sinds deze week tot één van de 4 officiële ticketing-partners van het Amsterdam Dance Event en verzorgt men de (online) kaartverkoop voor diverse feesten in o.a. de Pacha en Ushuaïa op party eiland Ibiza.

NK Dressuur
De dienstverlening van Tibbaa reikt echter verder. Zo was men betrokken bij de invitatie en accreditatie rond de introductie van de nieuwe Fiat 500 en worden ook de reserveringen voor de online taxi dienst ‘UGO’ inmiddels door de Haagse onderneming verwerkt.

Daarnaast werd tijdens het NK Dressuur in Ermelo, een nieuw toegangscontrolesysteem geïntroduceerd. Hierbij wordt de accreditatie van bezoekers, medewerkers en ruiters gekoppeld aan polsbandjes voorzien van een RFID chip met foto-herkenning waarmee de veiligheid in onder meer de stallen gewaarborgd kan worden. Inmiddels hebben diverse internationale partijen interesse getoond.

Internationale Franchise
Om aan de vraag uit het buitenland te kunnen voldoen, heeft Tibbaa inmiddels haar eerste franchise vestiging geopend in België en op korte termijn volgen ook Duitsland, Dubai en Ibiza. Wie beschikt over een breed eigen netwerk, kan zich daarnaast aanmelden als ‘affiliate’ en zo Tibbaa vertegenwoordigen binnen een specifieke sector.

Reinventing Ticketing, by thinking differently
Naast oplossingen zoals RFID maar ook een gratis smartphone app voor ieder event, ontwikkelt Tibbaa tools die erop gericht zijn om meerwaarde te creëren voor organisatoren, bezoekers en sponsoren. Zo beschikt men over een platform waarmee digitale vouchers van sponsoren, gekoppeld kunnen worden aan (specifieke) evenementen. Hierdoor ontstaat een nieuwe promotie kanaal dat zeer gericht kan worden ingezet en één op één meetbaar is. Voor organisatoren betekent dit dat ook vóór of na het event, extra inkomsten uit bezoekers gegenereerd kunnen worden.

Al met al kiest Tibbaa voor een eigenzinnige marktbenadering die in rap tempo haar vruchten af lijkt te werpen. Voor alsnog lijkt het bedrijf haar eigen slogan: ‘Reinventing Ticketing, by thinking differently’ dan ook meer dan waar te willen maken.

Bekijk de film over de inzet van Tibbaa tijdens NK Dressuur


Foto: Edward Gal, Nederlands Kampioen NK Dressuur, toont polsbandje uitgerust met RFID Chip

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!