Back Back Nieuws

Themajaar 2008 NBTC toont vooral toeristische 'geheimpjes'

28 mei 2007
Nooitverwacht Nederland is het nieuwe toeristische themajaar 2008. In
dit themajaar richt het Nederlands Bureau voor Toerisme &
Congressen (NBTC) zich op een breed toeristisch aanbod van Nederland
dat minder bekend is.

“Een spannend thema dus”, aldus Erik van
Dijk, manager themajaren en internationale evenementen. “Het zijn de
geheimen, de kleine pareltjes van Nederland die de bezoeker nooit
verwacht had tegen te komen. Volgend jaar gaan wij die prijsgeven”.

Nooitverwacht
Nederland bestaat uit drie subthema’s: Cultuur & Historie, Land
& Water en Gastronomie & Logeren. Samen met het toeristisch
bedrijfsleven wil het NBTC de subthema’s invullen. Van Dijk: “We
proberen zoveel mogelijk ‘geheimpjes’ van Nederland in kaart te brengen
zodat zowel Nederlanders als ook buitenlandse toeristen verwonderd
raken van wat ze zien en ontdekken. Denk bijvoorbeeld aan slapen in een
vuurtoren, een museum in een bunker of op bezoek gaan bij de inwoner
van de Jordaan in Amsterdam. Uiteraard hebben we bij de
invulling van de subthema’s ook de hulp nodig van het toeristisch
bedrijfsleven”.

Het themajaar Nooitverwacht Nederland is
primair bedoeld om onbekend aanbod in Nederland in de schijnwerpers te
zetten en het merk Holland extra lading mee te geven. In de
internationale marketing van Holland zal Nooitverwacht Nederland als
Hidden Holland meegenomen worden om zo nog meer aandacht en free
publicity te genereren.

Eerdere themajaren waren ‘Architectuur
& Design’ (2004) en ‘Water 2005’. In 2006 stond het internationale
evenement ‘Rembrandt 400’ centraal en dit jaar staat in het teken van
het thema ‘Dans & Muziek’.

Bron: CLC

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!