Back Back Nieuws

Textielketen Zeeman haalt stunt uit tijdens AIFW

19 juli 2011
Textielketen Zeeman heeft afgelopen weekend een stunt uitgehaald tijdens de Amsterdam Fashion Week. Met het devies ‘Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn’ zette het merk in het geheim de luxe kledinglijn FRANK op en meldde die aan voor een show. De kleding kwam door de strenge selectie. Pas aan het einde van de show bleek dat het een merk van Zeeman was, wat tot grote verbazing in de zaal vol modeliefhebbers leidde. Een imago breuk voor AIFW?

 

Er goed uitzien, hoeft niet duur te zijn

Bezoekers waren vooraf nieuwsgierig gemaakt met duur uitziend reclamemateriaal en geruchten dat het een spectaculaire show zou worden. Zeeman wilde hiermee proberen hun visie te onderstrepen dat goede kleiding en textiel niet duur hoeft te zijn. ‘We wilden laten zien dat Zeeman een actuele modieuze collectie in de winkels heeft liggen, voor betaalbare prijzen, wat een directe vertaling is van ‘Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn’, aldus het bedrijf.

 

Had de organisatie werkelijk iets door?

Bart Maussen van Maussen PR, één van de eigenaren van AIFW, zegt in een reactie de lol van de stunt wel in te zien. ‘We hadden wel door dat er iets aan de hand was, want het was wel een erg dure productie voor een beginnend ontwerper’. Of dit werkelijk zo is, is maar de vraag… Bart weersprak dat de kleding van Zeeman van tevoren is beoordeeld door AIFW. Het is bij zijn weten de eerste keer dat er zo’n stunt wordt uitgehaald tijdens de modeweek in Amsterdam.

 

Lees hier een interview met de bedenker van de stunt; Micha Schipper van marketingbureau Coz.

 

Bekijk in het filmpje hieronder het proces van de stunt, de onthulling en de reactie:



 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!