
Funkey biedt meer dan 800 teambuilding activiteiten aan via een gebruiksvriendelijk platform. Bedrijven kunnen activiteiten op maat vinden door gebruik te maken van filters zoals regio, aantal deelnemers, budget en type activiteit. Hun aanbod is divers, van kookworkshops en stadsspelen tot actieve en creatieve uitjes. Funkey speelt ook in op de huidige trends met duurzame teambuildings, zoals zero waste workshops of het bouwen van fietsen voor Afrika.
Exponentiële groei
De sterke groei van Funkey is onmiskenbaar. ‘Dit jaar alleen al boekten bedrijven meer dan 3.000 teambuildings via ons platform, wat neerkomt op meer dan 100.000 deelnemers’, vertelt CEO Cobus Van Gheluwe. ‘Ons aanbod gaat verder dan enkel het boeken van een activiteit. We zorgen desgewenst ook voor overnachtingen, catering en transport.’
Internationale groei en automatisatie
Funkey ziet nog volop groeikansen, vooral met het abonnementsmodel Funkey Bizz, dat inmiddels al wordt gebruikt door grote bedrijven zoals Proximus, Argenta en Volvo. ‘Met Funkey Bizz krijgen bedrijven volledige controle over hun teambuildingbeleid. Ze kunnen budgetten toewijzen, activiteiten pre-selecteren en boekingen opvolgen’, aldus Van Gheluwe. Het bedrijf mikt op verdere groei in België en Nederland, later de rest van Europa.
Daarnaast liggen er ambitieuze plannen klaar om de interne processen en klantbeleving verder te optimaliseren met behulp van een nieuw platform en artificiële intelligentie. ‘AI zal ons in staat stellen nog betere en meer gepersonaliseerde aanbevelingen te doen op basis van eerdere boekingen en klantvoorkeuren’, zegt Van Gheluwe.
Met deze award van Deloitte’s Technology Fast 50 verstevigt Funkey zijn positie als toonaangevende speler in de leisure sector.