Back Back Nieuws

TDG en FNLI: een duurzame combinatie

19 oktober 2016


Het bakmerk
Koopmans, eigendom van Dr. Oetker, is door de supermarktklanten gekozen als
beste merk van het jaar 2016.  Koopmans
scoorde het beste op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Bolletje, de
winnaar van vorig jaar, eindigde als tweede, Nutrilon werd derde. Mona won de
bijzondere prestatie Award, die bestemd is voor het merk met de sterkste online
merkbeleving. 

Daarnaast
werden er Awards uitgereikt in zeven productcategorieёn, waaronder alcoholische
dranken, non-alcoholische dranken, persoonlijke verzorging en schoonmaak. De
Merk van het Jaar Award werd donderdag 13 oktober volgens traditie uitgereikt
tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen
Industrie (FNLI).

De FNLI is de koepelorganisatie voor bedrijven en
brancheorganisaties in de levensmiddelenindustrie.

Traditie
Een andere
traditie is dat de organisatie steevast in handen is van eventbedrijf TDG. 'Dit is het twaalfde jaar op rij dat we de Merk van
het Jaar Award organiseren,' diept Toine Dorpmans van TDG op uit zijn geheugen.
'En het is de elfde keer op rij dat de uitreiking plaatsheeft in DeFabrique.
TDG heeft een formule voor dit jaarlijkse evenement ontwikkeld, die zowel het
bedrijfsleven als de politieke en de bestuurlijke wereld, stichtingen,
opleidingsinstituten en de vakpers aantrekt.

Lancering
online platform Nederland Voedselland

De Merk van
het Jaar Award is in de loop der jaren uitgegroeid tot een podium waar nieuwe
initiatieven worden gelanceerd. Voordat de prijswinnaars bekend werden gemaakt,
introduceerde staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken de website nederlandvoedselland.nl. Dit online dialoogplatform is het
antwoord van de levensmiddelenindustrie op de wens van burgers voor
transparantie en openheid in de voedselketen. Journalist en filosoof Rob
Wijnberg, initiator van de digitale krant De Correspondent voor
onderzoeksjournalistiek, ondersteunde in zijn spreekbeurt het open karakter van
het nieuwe online platform van de levensmiddelenindustrie. Michele van
Waterschoot van GfK gaf een verhelderend betoog over hoe bedrijven hun merken
online kunt (uit)bouwen.

TDG was
verantwoordelijk voor het concept, de productie en de content van de
jaarbijeenkomst van de FNLI en van de Award uitreiking. Andere onderdelen van
de jaarbijeenkomst van FNLI waren de organisatie van de bestuursvergadering, de
Algemene Ledenvergadering van de FNLI én de afsluitende netwerkbijeenkomst.
Daarnaast verzorgde TDG de look & feel van een aantal presentaties van
fabrikanten.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!