19 oktober 2016

TDG en FNLI: een duurzame combinatie

Rubrieken

Het bakmerkKoopmans, eigendom van Dr. Oetker, is door de supermarktklanten gekozen alsbeste merk van het jaar 2016.  Koopmansscoorde het beste op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Bolletje, dewinnaar van vorig jaar, eindigde als tweede, Nutrilon werd derde. Mona won debijzondere prestatie Award, die bestemd is voor het merk met de sterkste onlinemerkbeleving.  Daarnaastwerden er Awards uitgereikt in zeven productcategorieёn, waaronder alcoholischedranken, non-alcoholische dranken, persoonlijke verzorging en schoonmaak. DeMerk van het Jaar Award werd donderdag 13 oktober volgens traditie uitgereikttijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse LevensmiddelenIndustrie (FNLI). De FNLI is de koepelorganisatie voor bedrijven enbrancheorganisaties in de levensmiddelenindustrie. TraditieEen anderetraditie is dat de organisatie steevast in handen is van eventbedrijf TDG. 'Dit is het twaalfde jaar op rij dat we de Merk vanhet Jaar Award organiseren,' diept Toine Dorpmans van TDG op uit zijn geheugen.'En het is de elfde keer op rij dat de uitreiking plaatsheeft in DeFabrique.TDG heeft een formule voor dit jaarlijkse evenement ontwikkeld, die zowel hetbedrijfsleven als de politieke en de bestuurlijke wereld, stichtingen,opleidingsinstituten en de vakpers aantrekt.Lanceringonline platform Nederland Voedselland De Merk vanhet Jaar Award is in de loop der jaren uitgegroeid tot een podium waar nieuweinitiatieven worden gelanceerd. Voordat de prijswinnaars bekend werden gemaakt,introduceerde staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken de website nederlandvoedselland.nl. Dit online dialoogplatform is hetantwoord van de levensmiddelenindustrie op de wens van burgers voortransparantie en openheid in de voedselketen. Journalist en filosoof RobWijnberg, initiator van de digitale krant De Correspondent vooronderzoeksjournalistiek, ondersteunde in zijn spreekbeurt het open karakter vanhet nieuwe online platform van de levensmiddelenindustrie. Michele vanWaterschoot van GfK gaf een verhelderend betoog over hoe bedrijven hun merkenonline kunt (uit)bouwen. TDG wasverantwoordelijk voor het concept, de productie en de content van dejaarbijeenkomst van de FNLI en van de Award uitreiking. Andere onderdelen vande jaarbijeenkomst van FNLI waren de organisatie van de bestuursvergadering, deAlgemene Ledenvergadering van de FNLI én de afsluitende netwerkbijeenkomst.Daarnaast verzorgde TDG de look & feel van een aantal presentaties vanfabrikanten.