Back Back Nieuws

Susanne Piët op Nationaal Jaarcongres Matching Cultuur en Economie

16 mei 2007
Susanne Piët, maar ook minister Ronald
Plasterk, hoogleraar Dany Jacobs, de Britse experts Phil Wood, Alastair Creamer
en Oliver Lloyd spreken woensdag 6 juni in de Rotterdamse Doelen over de synergie tussen
de culturele wereld, de overheid en het
bedrijfsleven. Tijdens het eerste Nationaal Jaarcongres Matching Cultuur en
Economie
plaats. Het thema is Nieuwe markten.
 
Het eerste Nationaal Jaarcongres
Matching Cultuur en Economie, dat wordt georganiseerd door Lenthe Publishers, is
bestemd voor iedereen die werkt op het snijvlak van cultuur, bedrijfsleven,
wetenschap en politiek. Een werkgebied waar creativiteit, beleid, onderzoek,
innovatie, marketing en geld centraal staan.

Niet eerder was er zoveel belangstelling voor het contact tussen cultuur
en economie. Overheden, de creatieve sector en het bedrijfsleven ontplooien
voortdurend initiatieven en starten projecten op dit gebied. Op het congres in
de Rotterdamse Doelen komen kennis, ideeën, ervaringen en inspiratie samen. Het
is een platform voor ontmoetingen, inspiratie en uitwisseling van ideeën.
Centraal op de eerste editie staan de
vragen: wat kunnen bedrijven en de culturele sector van elkaar leren? En welke
nieuwe marktkansen zijn er voor de diverse partijen?
 
HET
PROGRAMMA

 
- Ronald Plasterk, minister van OCW,
vertelt over de kabinetsplannen voor de kruisbestuiving tussen economie, cultuur
en creativiteit.
 
- Dany Jacobs, hoogleraar aan de
Rijksuniversiteit Groningen, schrijver van Adding Value en autoriteit op
het gebied van kenniseconomie, strategie en innovatiebeleid, praat over de
innovatieve kracht van creativiteit.
 
- Alastair Creamer en Oliver Lloyd,
verantwoordelijk voor de internationaal geroemde en prijswinnende samenwerking
tussen Unilever UK en de Tate Gallery, geven hun visie op culturele toepassingen
voor bedrijven.
 
- Phil Wood, nauw betrokken bij de
ontwikkeling van de Engelse creative community Huddersfield, gaat in op de
relatie tussen creativiteit, cultuur en stedelijke ontwikkeling.
 
- Emotiespecialist dr. Susanne Piët, die
het boek Emocode schreef, praat over de kick van het
grensverleggen.
 
- In diverse parallelsessies
discussiëren de deelnemers onder deskundige leiding over onderwerpen zoals
strategische marketing en cultureel ondernemen, sterke merken bouwen, kunst en
corporate image en cultuursponsoring.
 
Bijdragen aan het congres komen onder
meer van Motivaction, TNS NIPO, Robeco, ING Groep, NTGent, Amsterdam Fashion
Week, Oerol, Grachtenfestival, Westergasfabriek, Bureau Promotie Podiumkunsten,
Kunst & zaken, Kunstenaars & Co, VandenEnde Foundation. De dagvoorzitter
is Rens de Jong.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!