SugarCity Events: Pionieren in de nieuwe eventstandaardSugarCity Events: Pionieren in de nieuwe eventstandaard
Back Back Nieuws

SugarCity Events: Pionieren in de nieuwe eventstandaard

24 september 2020

Vriendelijk welkom, inchecken met de app, temperatuurscan, rij met afstand: zo begint een evenement met 1,5-meter afstand dus. Maar wacht: mijn naam op het welkomstscherm, een mime-kunstenaar in een telefooncel. Danseressen met oplichtende Rubiks-cubes op hun hoofd, acteurs in witte pakken met gasmaskers en een adembenemend industrieel decor. Om ons ‘wakker te schudden’ krijgen alle bezoekers een oesterschelp met oesterzwam en een heerlijk zuur Kombucha-drankje. Wakker ben je zo als je binnenstapt bij SugarCity Events. Welkom op Project Playground!

Gaaf industrieel decor

Waar er vóór corona maar liefst 10.000 bezoekers in de oude CSM-suikerfabriek pasten, is met inachtneming van anderhalve meter afstand plaats voor een beduidend minder aantal bezoekers. Maar met 20.000m2 kunnen ze bij SugarCity Events toch nog flinke aantallen gasten ontvangen in een ontzettend gaaf industrieel decor. Die stap verder wilden ze bij SugarCity Events dan ook graag maken: dat doen ze met een creatief marketingteam die niet alleen vanuit informatieve invalshoek aanvult maar het ook visueel maakt.

Pionieren

Al snel zijn ze dan ook gaan kijken naar wat kan er wél kan. Samen met partner Bazelmans AV heeft SugarCity Events een hypermoderne studio gebouwd. Met een maximale capaciteit van meer dan 300 personen op locatie heeft een evenement bij SugarCity Events een flink bereik. Participeren in toffe initiatieven, dat gaat sowieso óók. Vanuit de gezamenlijke inspanningen van SugarCity Events, Hete Peper, Boozed, Bazelmans AV en aangesloten partners, ontstond Project Playground. In eerste instantie 1 dag, door de overweldigende belangstelling verlengd naar drie dagen.

Hiermee bewijzen ze creatieve pioniers te zijn. SugarCity Events heeft met een enorme eigen parkeerplaats, ruim 20.000 beschikbare vierkante meters en verschillende in- en uitgangen alle speelruimte om een evenement met 1,5-meter afstand op een veilige manier te kunnen laten plaatsvinden. Suzanne Kakkos, Director of Sales SugarCity Events: ‘Misschien kan inderdaad niet alles, maar mijn persoonlijke strategie is om op z’n minst de discussie aan te wakkeren en nieuwe dingen te proberen. Er blijven toffe dingen over om mee aan de slag te gaan!’

Project Playground

Project Playground was de ultieme speeltuin om te laten zien wat er ook nu nog allemaal mogelijk is in het bijzondere pand van SugarCity Events. Bezoekers werden na de ontvangst in een utopische setting verrast met een nieuwe wondere wereld waarin je kon ronddwalen alsof je Alice in Wonderland was. De lieflijke decorstukken contrasteerden fantastisch met de rauwe uitstraling van de oude suikerfabriek en het entertainment diende verschillende doelen: vermaken, maar ook gidsen, verbazen en prikkelen. Hapjes werden vanuit grote hoogte aangereikt door een geheimzinnige gestalte in een geel visserspak, een griezelige clown wees de bezoekers op het houden van afstand en de muziek werd verzorgd vanuit een gouden kooi en vanachter een van de balustrades van de suikerfabriek. Na de ontvangst werden de gasten geplaceerd in de middenfabriek waar – uiteraard wederom op een ruime 1,5-meter - een moderne congresopstelling was gerealiseerd. Inspirerende sprekers op het podium, indrukwekkend licht, geluid, dans en muziek in de enorme hal om ons heen. In vier verschillende ruimtes heeft SugarCity Events laten zien welke oplossingen er mogelijk zijn in de huidige eventstandaard. De sprekers namen de bezoekers vervolgens mee in het omdenken dat nodig is voor de organisatie van evenementen in het nieuwe nu. Gecharmeerd van de opzet van Project Playground? De setting van Project Playground kan door opdrachtgevers ook los geboekt worden.

Aantrekkelijk investeringsgebied

Sinds 2000 is het SugarCity terrein volop in ontwikkeling. Zo zijn de SuikerSilo's zijn omgetoverd tot hypermoderne kantoor- en showruimtes, waar inmiddels veel creatieve bedrijven kantoor houden. The Amsterdam Style Outlets, met haar 115 winkels, opent op 26 november haar deuren en ook verschillende hotelprojecten zullen het gebied nog bruisender maker. Een congreshotel met zaalcomplex in combinatie met 400 hotelkamers vullen straks uitstekend de evenementenlocatie aan. Op die manier kan het gebied in de toekomst opdrachtgevers en bezoekers faciliteren qua evenementen, overnachtingen en incentiveprogramma’s, zowel nationaal als internationaal. Combineer dit alles met een goede bereikbaarheid, een vernieuwd n200, een station voor de deur en duizenden parkeermogelijkheden en je hebt een zeer aantrekkelijk investeringsgebied in de Randstad en een parel in de metropoolregio Amsterdam!

Voor de hybride en livestreammogelijkheden van SugarCity Events klik hier.

Fotografie: Floris Heuer

> Mahlee Plekker

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!