Studenten maken campagne voor evenementenbrancheStudenten maken campagne voor evenementenbranche
Back Back Nieuws

Studenten maken campagne voor evenementenbranche

16 november 2020

De coronamaatregelen hebben grote invloed op de evenementenbranche. Om deze branche niet te vergeten, zetten studenten van de Hogeschool van Amsterdam en Koepelgevangenis Arnhem een campagne op. #SaveTheNight is bedoeld om aandacht op te wekken voor degenen die lijden onder de maatregelen.

#SaveTheNight

In samenwerking met de organisatie achter Koepelgevangenis Arnhem, de dansers van Urban Dancers en Flipping Taco en Sport Instinct is een video gemaakt. In de video zie je hoe er ‘opgesloten’ gedanst wordt in de Koepelgevangenis in Arnhem. Tussendoor zie je hoe Nederlandse evenementen maatschappij ID&T de coronatijd doorkomt, door het opzetten van creatieve livestreams. Tevens zie je ook wat er nu allemaal niet kan en wat er gemist wordt. De slogan van #SaveTheNight: ‘Nu even weg, maar vooral niet vergeten.’ Bekijk de video hier.  

Onderzoek

Onderzoek toont aan dat de sectoren kunst en amusement zwaar getroffen zijn door de gevolgen van Covid-19. Zo heeft Goldman Sachs in mei een daling van 25 procent van de wereldwijde muziekopbrengsten voorspeld. Dit met een daling van 75 procent in live opbrengsten.

Doel van de campagne

Met deze campagne willen de studenten en de organisatie van Koepelgevangenis Arnhem aandacht vragen voor de evenementenbranche. Hoe verzilvert de creatieve industrie mogelijkheden en hoe wordt het gemis van evenementen ervaren? #SaveTheNight zet de evenementenbranche even goed in het zonnetje. 

 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!