Stoop Catering: Je ware kleuren laten zien  Stoop Catering: Je ware kleuren laten zien
Back Back Interview

Stoop Catering: Je ware kleuren laten zien

19 januari 2024

Hoe zet je jezelf - voor de lange termijn - onderscheidend neer, in een branche die in een rap tempo blijft groeien? Dat is de vraag die Stoop Catering de laatste maanden flink bezighoudt. Dat ze in de laatste anderhalf jaar zelf ook een flinke groeispurt hebben ervaren, zorgt ervoor dat het willen vinden van het antwoord in een versnelling terecht is gekomen. Dino Amelsbeek en Ivar Drost, mede-eigenaren van Stoop Catering, lichten het verder toe: ‘We weten wie we zijn, nu moet het nog op de juiste manier worden doorvertaald naar een sterke positionering.’ 

Ivar: ‘We vinden het belangrijk om open en eerlijk te zijn over wat ons bezighoudt. Juist nu we op zoek zijn naar de volgende stappen om te nemen met Stoop Catering, want die zoektocht is een interessante en die delen we graag. Dat past ook bij wie we zijn: open, helder en no-nonsense.’

Plotselinge groeispurt

Zes jaar terug zag Stoop Catering het daglicht met het concept van hoogwaardige barbecuecatering, maar inmiddels zijn ze een full-service cateringbedrijf. Volgens eigen zeggen hebben ze de potentie een plek in de top-tienlijst van Nederland te bemachtigen en dat blijkt ook uit de feedback die ze vaak ontvangen van opdrachtgevers. Dino: ‘Ivar en ik hebben ons, vlak voor corona begon, bij het geesteskindje van Jeroen Stoop gevoegd en wij namen met onze achtergrond in de eventbusiness een aardig netwerk met ons mee. Inmiddels zijn we preferred partner van SugarFactory en Olympisch Stadion en krijgen we van veel opdrachtgevers steeds vaker te horen dat de kwaliteit die we leveren niet in lijn is met wat we uitstralen op onze website. Onze groei is ook zo snel gegaan! Daarom willen we onze marktpositionering nu goed scherp hebben. Ivar: ‘We weten wie we zijn, nu gaan we het laten zien!’

Wie ben ik?

Je bedrijfsidentiteit op de juiste manier vertalen naar een sterke marktpositionering is niet makkelijk. Het kost tijd, vergt inzicht en een frisse blik. Een veelomvattende taak waar Stoop Catering wel wat hulp bij kon gebruiken. Op basis van goede ervaringen die ze hadden bij de ontwikkeling van hun andere onderneming The Burger Maffia, schakelden ze het team van Aces of Spades in. Ivar: ‘Ons vraagstuk is groot. En we willen het voor de lange termijn goed aanpakken! Dat heeft ons in eerste instantie teruggebracht naar de start van onze onderneming. Dino: ‘Stoop Catering draait op de eerste plaats om goed eten! Zonder verdere opsmuk nodig te hebben. Ik weet uit mijn ervaring als eventorganisator dat veel cateraars het op allerlei vlakken (onnodig) ingewikkeld kunnen maken. En dat is prima, dat is hun niche! Wij bieden een tegengeluid: naast gewoon heel goed eten, communiceren we helder, met korte communicatielijnen, en zijn we operationeel sterk en betrokken.’ Ivar: ‘En we verrassen ook op creatief vlak. Opdrachtgevers zijn altijd onder de indruk van onze voorstellen én het resultaat.’

Middenin het prille begin

De heren weten het no-nonsense karakter van Stoop Catering goed te verwoorden en zien waar ze naartoe willen. Ivar: ‘We zijn nog maar net gestart aan onze ontdekkingsreis, maar verwachten met de aanvang van het nieuwe jaar een heel stuk verder te zijn in dat proces. We hebben er in elk geval heel veel zin in, want er komt een nieuwe website, huisstijl en een uitgebreid foodbook. Dino: ‘In de kern blijven we onszelf. Het draait om hoogwaardige comfortfood – of dat nu vlees, vis of vega is. We houden simpelweg van eten waar je blij van wordt.’

Tekst: Bianca Hidajat

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!