Back Back Nieuws

Stichting Sports and Technology ervaart eigen congres als gouden greep

21 december 2006
Hoe breng je mensen uit totaal verschillende werelden bij elkaar om samen nieuwe initiatieven te ontwikkelen? De Stichting Sports and Technology organiseerde samen met NOC*NSF en TNO voor de derde maal het jaarcongres “Sport en Technologie”. De formule bleef ongewijzigd. Niks ‘zitten en luisteren naar zes sprekers op een rij’ maar een bonte mengeling van interviews, discussies en workshops in het Eindhovense Evoluon.

De Stichting Sports and Technology brengt (top)sporters in contact met bedrijven en kennisinstellingen voor wat directeur van de stichting Hans van Breukelen ‘gouden driehoekjes’ noemt: kruisbestuiving op het raakvlak van sport en technologie die voor alle partijen tot succes leiden.

Voorbeelden genoeg, zo bleek tijdens het congres, met als absolute publieksfavoriet Bruno De Michelis, voormalig karatekampioen en een van de grondleggers van het befaamde Milanlab. Mede door de wetenschappelijke benadering van deze sportpsycholoog heeft AC Milan het aantal blessures de afgelopen 4 jaar met een indrukwekkende 90% weten terug te brengen.

De Michelis wist zich tijdens het congres in goed gezelschap, want onder leiding van radiocoryfee Frits Spits schoven allerlei oude en nieuwe bekenden uit de topsport en het bedrijfsleven aan, waaronder Erica Terpstra, productmanager Charles van Schaik van sportschoenengigant Asics en BMX kampioen Laurens Dingen. Eensgezind concludeerden zij dat samenwerking voor iedereen zijn vruchten afwerpt.

Overigens deden de bezoekers dit jaar ook een duit in het zakje in de vorm van de verkiezing van het beste technologische idee voor topsporters. Winnaar werd Toine Schoutens, directeur van Stichting Onderzoek Licht en Gezondheid SOLG, die opperde om jetlag bij topsporters te bestrijden met lichttherapie.

Voor Hans van Breukelen is het congres een van de belangrijkste meetpunten in het jaar, waarop zijn stichting kan laten zien wat er allemaal gaande is op het raakvlak van commercie en sport. Een mediageniek moment zoals dat heet. Mede daarom werden de organisatie en marketing het congres, net als het vorige jaar uitbesteed aan Bureau & zo Business Events uit Eindhoven. Het bureau verzorgde niet alleen de logistieke organisatie, maar tekende ook voor de promotie van het evenement, aankleding van de locatie en het overall projectmanagement. Daarmee had Van Breukelen zijn handen vrij om te doen wat het congres beoogt: contacten leggen en nieuwe gouden combinaties smeden tussen sporters, bedrijven en kennisinstellingen. Het congres zelf bleek in ieder geval wederom een gouden greep.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!