Stephanie Haakman (PVH): ‘The Harbour Club Amsterdam Oost levert kwaliteit voor iedereen’Stephanie Haakman (PVH): ‘The Harbour Club Amsterdam Oost levert kwaliteit voor iedereen’
Back Back Opdrachtgever aan het woord

Stephanie Haakman (PVH): ‘The Harbour Club Amsterdam Oost levert kwaliteit voor iedereen’

25 februari 2020

Als iets een vlekkeloos verloop van een zakelijk diner met wat meer gasten kan verstoren, dan is het wel een verkeerde timing, zowel bij de bereiding van gerechten als in het uitserveren. ‘Juist op dat aspect steekt The Harbour Club Amsterdam Oost er bovenuit’, aldus Stephanie Haakman, die desgevraagd graag spreekt uit ervaring.

Het is een jaarlijks terugkerende uitdaging binnen bedrijven: organiseer een intiem kerstdiner. Let wel: alleen voor de naaste collega’s, want doorgaans staat ook op corporate niveau al een – meestal bovendien grootschalig – eindejaarssamenzijn op de agenda.

  • Stephanie Haakman
    Stephanie Haakman
  • Stephanie Haakman (PVH): ‘The Harbour Club Amsterdam Oost levert kwaliteit voor iedereen’
  • Stephanie Haakman (PVH): ‘The Harbour Club Amsterdam Oost levert kwaliteit voor iedereen’
  • Stephanie Haakman (PVH): ‘The Harbour Club Amsterdam Oost levert kwaliteit voor iedereen’

Zo ook bij PVH, moederbedrijf van iconische merken als Calvin Klein en Tommy Hilfiger. Het Europese hoofdkantoor staat in het trendy businessgebied rond de oude Houthavens in Amsterdam. Op het hoofdkantoor in Amsterdam werken zo’n 2000 mensen, op de afdeling MEA/NL zijn dat er rond 140. Zij bedienen de eigen winkels en inkooporganisaties in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Uitserveren

Voor ‘een mooi diner’ met dit gezelschap zocht Executive Assistant Stephanie Haakman vorig najaar een geschikte accommodatie. Met geschikt doelt ze op sfeer en stijl, maar ook bereikbaarheid en kwaliteit. ‘Je hebt het toch wel over een behoorlijk grote groep mensen, die je op een hoog kwaliteitsniveau wilt accommoderen’, licht Stephanie toe. ‘Ik heb natuurlijk vooral in de hoofdstad rondgekeken; we zijn tenslotte ook in de stad gevestigd. Belangrijk was dat collega’s de locatie gemakkelijk moesten kunnen bereiken; per auto, taxi en OV.’ Een nog belangrijker eis was de hoge kwaliteit van het diner: ‘Ik heb te vaak meegemaakt dat tijdens diners voor wat grotere groepen de ene helft al bijna klaar was, terwijl de andere het eten nog geserveerd moest krijgen. Vanwege mijn eigen hoge standaard en wat we vanuit het bedrijf gewend zijn, is een buffet sowieso geen optie. Bovendien vind ik dat je bij gelegenheden als bijvoorbeeld zo’n kerstdiner aan tafel bediend moet worden.’

Next Door

De bijtijds ingezette zoektocht met haar expliciete wensenlijstje in de hand, bracht Stephanie bij The Harbour Club Amsterdam Oost, ingericht in een oude wijnloods aan de Entrepothaven in Amsterdam Oost. Van de reputatie van keuken was ze al overtuigd; ze was er privé al eens gast. Next Door, de grote eventruimte naast het gerenommeerde restaurant, bleek de ideale afmetingen te hebben voor de setting die Haakman voor ogen had: ‘Ik kwam, mede geadviseerd door Auke Genemans en Noreen Esmail namens The Harbour Club Amsterdam Oost, op een inrichting met drie lange stijlvol gedekte tafels, die tijdens de ontvangst met een gordijn aan het oog waren onttrokken. Zij kwamen ook met de naam van Party Balloon, die zich uitleefden op waanzinnige decoraties. De audiovisuele faciliteiten werden betrokken van Van Rossum Productions, huisleverancier van The Harbour Club Amsterdam Oost. Onze eigen bloemenpartner Wunderkammer heeft alle bloemversieringen voor haar rekening genomen.’

Voorproeven

Donderdag 12 december schoven uiteindelijk 126 collega’s van Stephanie aan. ‘We werkten met een bescheiden draaiboek, waarin tussen de gangen door tijd was ingeruimd voor enkele officiële programmaonderdelen. Zo was er de korte terugblik op de resultaten door onze directie, vertoonden we een hilarisch filmpje waarin wij als managementteam figureerden en werden ook de jaarlijkse Awards uitgereikt.’ Op het menu stonden spicy tuna rolls, Bisque Tom Yam, een hoofdgerecht met Steak en panna cotta als dessert. Voor mensen met dieetwensen werd ook goed gezorgd. ‘Ik had in de aanloop naar ons diner de gelegenheid gekregen de gerechten al te proeven. Mijn keuze bleek een juiste; zo ook die voor de wijnen trouwens.’

Herhaling?

Waar Stephanie zelf al constateerde dat de crew van The Harbour Club Amsterdam Oost – in de keuken en in de bediening – er perfect in was geslaagd alle vrees voor hiaten in de planning weg te nemen, bevestigden de ontvangen complimenten haar hierin overtuigend. ‘Er waren niets dan lovende reacties’, vertelt ze trots. ‘Opmerkingen als ons beste kerstdiner ooit vielen meer dan eens.’ Fijn om te horen natuurlijk, maar het zorgt ook voor druk: ‘Immers, hoe ga ik dit de volgende keer overtreffen?’ Er is één oplossing: zelfde tijd, zelfde plaats? ‘Dan zou ik de traditie van elk jaar een andere locatie moeten doorbreken. Als het aan mij ligt, geen probleem. Meteen doen. Maar dat zal, denk ik, toch nog wel een keer op de bespreekagenda komen.’

Door > Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!