Back Back Nieuws

Sport- en evenementenlocatie De Uithof kiest online voor HVMP

20 november 2013

De Haagse Uithof is van oudsher een schaatstempel van
naam, maar het aanbod is inmiddels aanzienlijk verbreed. De Uithof herbergt ook
een sneeuwbaan, een kartbaan, een klimwand, diverse vergaderaccommodaties en
restaurants en biedt daarnaast verschillende gamingactiviteiten aan. Het aantal
doelgroepen is dan ook groot. Om dat ook online in goede banen te leiden, nam De
Uithof het Rotterdamse internetmarketingbureau HVMP in de arm. HVMP ontwikkelde
een geheel nieuwe website voor De Uithof; een site waarop het voor alle
doelgroepen eenvoudig zoeken en boeken is.

Uitgebreide briefing
Voor de bouw van de website voor De Uithof is HVMP bij nul
begonnen, vertelt HVMP-directeur Michiel Droog. ‘We hebben heel even naar de
oude website gekeken, maar niet meer dan dat. De Uithof heeft ons uitgebreid
gebriefd over de voorwaarden waaraan de website moest voldoen.’ Daaronder
vielen onder meer een handige reserveringstool, informatie over alle mogelijke activiteiten,
lessen en (groeps)arrangementen, koppelingen naar de backoffice van De Uithof plus
natuurlijk prijsinformatie en openingstijden. Daarbij moest het voor iedere
doelgroep snel duidelijk zijn waar welke informatie te vinden is. ‘Die
voorwaarden hebben we gecombineerd met onze eigen uitgangspunten. Iedere
website die wij bouwen, moet namelijk goed vindbaar en gebruikersvriendelijk
zijn en meer online traffic genereren.’

Van twee tot 20 duizend
De basis staat nu: een goede en duidelijke website die een
belangrijk onderdeel van het marketingplan van De Uithof zal vormen. Sales- en
marketingmanager Rinse van der Woude van De Uithof is blij dat iedere doelgroep
nu snel en eenvoudig vindt wat hij zoekt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat
iedere handeling die online kan plaatsvinden, ook daadwerkelijk online
plaatsvindt.

‘En dat iemand die een bedrijfsuitje of evenement bij ons
wil organiseren, direct met een van onze medewerkers wordt doorverbonden. Ik
zeg wel eens gekscherend dat we twee tot 20 duizend man kwijt kunnen, maar dat
is wel de werkelijkheid. Van een kopje koffie met uitzicht op de schaatsbaan
tot een meerdaags evenement waarbij we onze complete locatie verhuren. Qua
marketing een boeiende uitdaging dus.’

‘Dat klopt dus’
HVMP heeft de website voor De Uithof in recordtijd
gebouwd; de winter staat tenslotte voor de deur en dat is voor De Uithof een
belangrijk seizoen. ‘Dat het HVMP gelukt is de website zo snel op te leveren,
laat wel zien dat onze samenwerking goed is verlopen,’ zegt Van der Woude daarover.
Wat hem betreft voldoet het Rotterdamse bureau dan ook aan de referenties die
hij voorafgaand aan het project had ingewonnen. ‘Ze doen wat ze zeggen en ze
zeggen wat ze doen, kreeg ik van hun klanten terug. Dat klopt dus.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!