Playstation krijgt de mogelijkheid om, ten behoeve van de
lancering van de PS3, het publiek van de AutoRAI (29 maart tot en met 9 april)
kennis te laten maken met deze nieuwe gameconsole. De Nederlandse Spoorwegen en
The Royal Bank of Scotland hadden al een sponsorcontract afgesloten met de
AutoRAI.
Unilever gaat het horecapaviljoen van het vakevenement HRM
Live! (14 en 15 maart) sponsoren ter promotie van gezond eten op de werkvloer.
Ook Delta Lloyd sponsort HRM Live!.
Met scherp schieten
Derk Egeler, Algemeen Directeur RAI Exhibitions: Sponsoring
is de afgelopen jaren steeds meer een volwassen communicatie-instrument
geworden. Waar sponsoring eerst vooral een originele manier was om
naamsbekendheid te genereren, wordt het tegenwoordig gebruikt om een totale
merkbelevenis te creëren.
Henk Wielinga, Directeur Nationale Beurzen van RAI
Exhibitions vult aan: Bij evenementen die door RAI Exhibitions georganiseerd
worden, is de doelgroep nauwkeurig bekend. Hierdoor wordt sponsoring van
RAI-evenementen met scherp schieten in plaats van schieten met hagel. Vooral
bedrijven die een bepaald imago willen creëren, kunnen veel baat hebben bij het
sponsoren van evenementen. Sponsoring is daarnaast natuurlijk ook een goede
mogelijkheid voor het beheren van relaties.
In 2006 vonden onder meer Adecco (Horecava), TVM (The
European Road Transport Show), ITT (Aquatech), Prénatal (negen-maanden-beurs)
en Amstel (Huishoudbeurs) al hun weg naar RAI-evenementen. Amstel won met de
Amstel Ballenbar op de Huishoudbeurs de SponsorRing Cultuur en Entertainment.