Back Back Nieuws

Speciale evenementen voor P&O-ers

05 januari 2005

Speciaal voor hoofd P&O’s, personeelsfunctionarissen en Human Resource-managers heeft organisatiebureau Ros Presentatie & Communicatie een platform opgericht, inclusief een terugkerend informatie- en netwerkevenement. De eerste bijeenkomst vindt plaats op donderdag 24 februari in evenementencentrum Moeke Mooren in Appeltern. Er worden deze middag vier lezingen gehouden. Zo bijt de heer P. de Bruin, sectormanager bij ArboNed, het spits af met ‘Privatisering sociale zekerheid: succes of doorgeschoten?’ en bespreekt mevrouw B. Boerlage van Boerlage Counselling & Coaching ’De zin en onzin van coaching’. De heer H. Peperkamp is arbeidsmarktcontactfunctionaris van de gemeente Tiel en informeert over het nieuwe één-loketconcept bij gemeenten, waar zowel werkgever als werkzoekende terecht kan. De vierde lezing is een bijdrage van de Radboud Universiteit Nijmegen waar mevrouw S. Sebregts een oplossing biedt voor taalkundige strubbelingen op de werkvloer. Het Platform P&O organiseert drie van dergelijke bijeenkomsten per jaar. “Er is heel veel onduidelijkheid over de wet- en regelgeving bij de Nederlandse bedrijven als het gaat om personeel,” volgens het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. “Daarnaast geven veel personeelsfunctionarissen zelf aan behoefte te hebben aan bondige informatie van allerlei aard,” vertelt initiatiefneemster van het Platform P&O Susanne Ros. “Er valt immers veel te weten voor een ‘hoofd’ P&O/personeelsfunctionaris/manager HR: arbeidsrecht, reïntegratie, terugdringen van ziekteverzuim, prepensioen, Arbo-dienstverlening, bedrijfshulpverlening…” Wie de bijeenkomst op 24 februari wil bijwonen of meer informatie wenst, kan een bericht sturen naar susanne.ros@planet.nl  

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!