Back Back Nieuws

Sony en Photoflyer lanceren nieuwe fotomarketing

01 oktober 2007
Sony en Photoflyer presenteerden hun nieuwste concept op het gebied van fotomarketing donderdag 20 september. Op basis van het medium Photoflyer, een polaroid voorzien van reclame, is er een nieuwe techniek en presentatie ontwikkeld die verder gaat dan alle huidige aanbieders in deze markt.

Het uitgangspunt is een digitale foto die ter plaatse wordt uitgeprint en voorzien van reclame, alleen gebeurt dit 4 keer sneller dan bij de andere aanbieders. Middels de nieuwste printers van Sony en speciaal ontwikkelde software is ’t mogelijk deze tijdswinst te realiseren. Naast de verbeterde techniek en snelheid op de locatie is er ook op internet een grote verandering ten opzichte van de concurrentie.

Middels de meegeprinte tijdscode kan de ontvanger zijn uitgeprinte foto makkelijk terugvinden op internet, waar de foto’s op een unieke manier worden gepresenteerd. Zo komen alle foto’s in vogelvlucht, geanimeerd voorbij en wordt de juiste foto in enkele seconde gepresenteerd. De bezoeker kan daarna eventueel zijn foto bewerken met eigen ballonteksten om deze daarna te versturen aan vrienden of bekenden.


Het concept is op dit moment alleen nog verkrijgbaar binnen de Benelux, maar zal binnen afzienbare tijd via Photoflyer en Sony Europe in geheel Europa verkrijgbaar zijn. Hiermee zal Photoflyer haar positie als specialist in fotomarketing in Europa versterken, omdat zij naast de nieuwe digitale toepassing ook nog het originele analoge concept blijft aanbieden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!