
De app is dit jaar gegroeid van 5.000 naar 15.000 actieve gebruikers in Amsterdam en dankt haar succes aan een levendige community. BASH heeft bijna alle evenementen in Amsterdam en toont in één oogopslag dankzij de 'hype score' welke evenementen ‘hot’ zijn. Bovendien kunnen gebruikers op BASH zien waar hun vrienden naartoe gaan. Dat is de meest-geciteerde feature in gebruikersfeedback.
Groep prominente ondernemers
Aan de groep van eerdere investeerders zoals Sjuul Berden (oprichter van United Wardrobe) en Leon Ramakers (oud-directeur van Mojo), voegen zich nu ook namen toe als Quinten Selhorst (oprichter van Felyx), Bastiaan de Rakt (oprichter van Enjins, Deeploy), Neil Currie en Gijsbert de Regt (oprichters eVision), en Geert-Jan Smits (oprichter van Flinders). ‘We zijn verheugd dat we, net als in de vorige ronde, wederom uitsluitend gefinancierd zijn door prominente ondernemers die ons gaan helpen bij de verdere groei van ons bedrijf. Met Bastiaan aan boord als AI-expert, en Quinten en Geert-Jan die ervaring meebrengen in het snel opschalen, zowel nationaal als internationaal’, aldus Joris.
Rotterdam en Utrecht zijn de volgende
De nieuwe financiering stelt BASH in staat om de manier waarop gebruikers tickets vinden, kopen en beheren drastisch te verbeteren. De focus ligt op het snel doorgroeien naar heel Nederland, met Rotterdam en Utrecht als de eerstvolgende steden op de lijst.
‘We kunnen niet wachten om onze app ook in andere steden te lanceren en onze groei door te zetten. We nodigen iedereen in Amsterdam uit om de app te downloaden en horen het graag als jouw stad de volgende moet zijn’, voegt Joris toe.