9 oktober 2013

SensXclusive: mooie blauwdruk voor het delen van het netwerk

Rubrieken

De tweede editie van SensXclusive vond afgelopen vrijdag plaats in de Buspro Luxury Lounge by Eric Kuster, in De Meern. SensXclusive stond deze avond in het teken van al het moois dat de winter ons te bieden heeft. En dan vooral hoe schitterende merken als Gassan Diamonds, Laroche Wijnen en Samsung de zintuigen kunnen prikkelen in deze behaaglijke periode.

'We schermen onze klanten niet af'
Net als tijdens het SensXclusive Spring Event dat Buspro (Business Promotions) organiseerde, stond ook voor deze wintereditie de samenwerking tussen een aantal vooraanstaande merken centraal. Mede-eigenaar van Buspro, Bob de Jager: “Wij geloven in het gegeven dat bedrijven hun netwerk moeten openzetten. Waarom zou BOSE zijn relaties niet uitnodigen? Het bijt niet met Gassan of Jacobus Toet. We schermen onze klanten niet af en dat is de formule van het succes. Ook met Cuisine on Tour hebben we een geweldige samenwerking: dankzij ieders verschillende expertise en inbreng kunnen we deze mooie dag organiseren en brengen we mensen en bedrijven bij elkaar in een prettige, zelfs huiselijke, setting.”

Vrouwelijker, zachter
Merken als Range Rover, i’TRE delicatessen, Veuve Clicquot en Nikon demonstreerden op elegante wijze hun nieuwste producten. Robbert de Jager, mede-eigenaar van Buspro: “En voor deze editie hebben we meer rekening gehouden met de behoeften van de dames. Het mocht wel wat vrouwelijker, zachter.” Zo maakte Gassan Diamonds sieraden en horloges schoon en presenteerde het Amsterdamse bedrijf tevens de nieuwe sieradenlijn voor vrouwen van Deborah Leeser: Choices by DL. Op de eerste verdieping stond bovendien een zeer exclusief kerstpakket ter waarde van 100.000 euro. Zowel mannen als vrouwen wierpen graag een blik op dit geschenk, bestaande uit de grootste (30 liter) en duurste fles champagne van het champagne huis ‘Armand de Brignac’, 21 karaats diamanten van Gassan Diamonds en 1,8 kg kaviaar van Jacobus Toet. 

Ramon Beuk: ‘Gun eten de tijd, dan wordt het terugbetaald’
Cuisine on Tour verzorgde tijdens deze ‘minibeurs’ de culinaire invulling van het evenement en samen met Laroche wijnen creëerde het bedrijf een wijnspijs-combinatie waar genodigden letterlijk hun vingers bij aflikten aan de Chef’s Table. Ramon Beuk wilde graag een toelichting geven op één van de gerechten waar hij enthousiast over was: “Allereerst: ik ben een enorme liefhebber van eten, dat weet u vast wel. Maar ook de entourage van Cuisine on Tour spreekt mij aan. Zo zit dit gerecht in een glas en dat is mooi omdat we anno 2013 voedsel weer anders presenteren. Dit gerecht bestaat uit een sukade dat 48 uur bereid is op 82 graden. Op die manier zijn alle eiwitten in het vlees afgebroken en is het gegaard in eigen jus. Die tijd moeten we eten gunnen, want die tijd krijgen we terugbetaald.” Ondertussen laat Ramon Beuk zien hoe het draadjesvlees uit elkaar valt. En hij vervolgt: “Omdat het bijna winter is, is er gekozen voor rode kool, rauw, niet gestoofd, maar zachtjes gemarineerd met kruiden en specerijen en daar hoort  een heerlijke puree van knolselderij en een schuim van aardappel bij. Ja, dan rijst de vraag: hoe gaan we het geheel nog lekkerder maken? Dat doen Cuisine on Tour en Wine4Business met een rode wijn, genaamd Mas la Chavalière van het wijnhuis Laroche.”

Samenwerking tussen kok en wijnhuis
Richard van Hemert, Marketing Manager bij wijnimporteur Oud Reuchlin & Boelen vertegenwoordigt wijnhuis Laroche op deze avond. “Uiteindelijk is het belangrijk dat bij dit gerecht een druif is gebruikt die goed samengaat met de sukade. De druif in deze wijn is een girard en die heeft eigenschappen die mooie samengaan met dit vlees: het heeft van zichzelf een klein pepertje in de mond.” Ramon Beuk: “Dat is wat je wilt ervaren bij een wijnspijs combinatie, dat is vakmanschap! De kok maakt een gerecht op zijn manier vanuit zijn expertise en een wijnhuis ontwikkelt daar de beste wijnen bij.”

Regi Blinker: ‘Ik kom hier graag vaker eten, drinken en vergaderen’
Een andere bekende, oud-profvoetballer Regi Blinker, liet ook weten wat hij van deze combinatie vond: “Het is kruidig, wat zwaarder, het heeft body. Daarom vind ik het lekker. Maar wat ik vooral fijn vind is de beleving die ik hier krijg tijdens de wintereditie van SensXclusive. Wat ik hier geproefd en gevoeld heb, heb ik nergens anders op deze manier ervaren. Ik kom hier graag vaker eten, drinken en vergaderen!”

Restaurant voor een Dag en Xmas Shopping
Die mogelijkheid is er ook, zo laat Robbert de Jager weten: “Op 23 november organiseren we een restaurant voor een dag voor 24 personen. We zullen op een klassieke Franse wijze de keuken gaan inzetten en mensen laten genieten van fijne gerechten en mooie wijnen in de stijl van SensXclusive. En op 21 december staat onze locatie in het teken van Xmas Shopping. We nodigen hier klanten en relaties voor uit zodat zij bij ons hun laatste kerstinkopen kunnen doen, zonder stress. We presenteren onder andere dozen met zes flessen wijn die precies passen bij het specifieke gerecht van onze gasten, de mooiste delicatessen van i’TRE en champagne voor de jaarswisseling. Op deze middag zullen we, wederom samen met Jacobus Toet, op een eigentijdse manier onder andere erwtensoep en roggebrood met spek serveren.”

Showcase voor ‘serving your message’
Dimitri Chalos, eigenaar van Cuisine on Tour: “Met onze nieuwe huisstijl, die we bij de vorige editie hebben gepresenteerd, bekennen we kleur: Serving your message, dat is onze pay off. Bij SensXclusive kunnen wij dit heel goed showcasen, we voelen ons hier als een vis in het water en kijken uit naar de volgende mooie avonden in de Buspro Luxury Lounge by Eric Kuster.

Fotocredits: Ad Bogaard Fotografie