Back Back Nieuws

Schoon drinkwater dankzij Chagall Hotels

05 april 2012
Max Foundation feliciteert de teams van de drie Chagall hotels met de nieuwe waterputten die met hun steun zijn aangelegd in Bangladesh. Chagall Hotels & Restaurants, eigenaar van het Worldhotel Grand Winston in Rijswijk, het Hampshire Hotel Greenpark in Leidschendam en Hampshire Hotel Lumen in Zwolle, steunt deze stichting sinds 2007.

 

Max Foundation

Max Foundation bestrijdt kindersterfte met kleinschalige drinkwater- en sanitatieprojecten in Bangladesh. De combinatie van Waterputten, Sanitatie (latrines) en Hygiënevoorlichting (WASH) is de meest goedkope, efficiënte en effectieve manier om de grootste oorzaak van kindersterfte te bestrijden en tegelijkertijd hele dorpen een toekomst te geven. Max Foundation werkt samen met lokale organisaties en de lokale bevolking.

 

Waterputten

Voor ieder flesje water dat in de hotels weggegeven wordt aan gasten, doneert Chagall €0,05 aan dit goede doel. Het gaat om meer dan 45.000 flessen per jaar, wat ongeveer garant staat voor het realiseren van zeven waterputten. De totaalteller staat al op 32 waterputten sinds de start van de samenwerking.

 

Daling in kindersterfte

Martine Miedema-Sickinghe van Max Foundation: ‘Mede door de steun van Chagall worden de leefomstandigheden in de dorpen aanzienlijk verbeterd. We hebben een spectaculaire daling van 70% in kindersterfte kunnen waarnemen, zoals onlangs bleek uit onderzoek dat wij met Simavi uitvoerden in 50 dorpen waar wij vijf jaar geleden met Max WASH gestart zijn.’

 

Wereld Waterdag

Het nieuws van de nieuwe waterputten viel samen met de viering van Wereld Waterdag. Medewerkers van de Chagall hotels hebben die dag waterflessen bezorgd bij buren, gasten en klanten in de directe omgeving. Wereld Waterdag is een initiatief van de Verenigde Naties om een breed publiek te informeren over water en de mondiale waterproblematiek.

 

Bijdragen aan betere wereld

Chris Lindeboom, Directeur: ‘Als organisatie zijn we dankbaar ons steentje bij te kunnen dragen aan een betere wereld. Dit specifieke initiatief leeft erg onder de medewerkers en ook onze gasten refereren met regelmaat aan de etiketten op de waterflessen. Ze vinden het fijn te weten dat ze op deze manier bijdragen aan verbetering van de leefomstandigheden in ontwikkelingslanden. Een gegeven waar een groeiend aantal hotelgasten mee bezig is.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!