Sanne Krijnen: 'Ideeën blijken vaak haalbaarder dan je vooraf denkt'Sanne Krijnen: 'Ideeën blijken vaak haalbaarder dan je vooraf denkt'
Back Back Interview

Sanne Krijnen: 'Ideeën blijken vaak haalbaarder dan je vooraf denkt'

04 maart 2019

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Sanne Krijnen, accountmanager Blue Rhapsody bij Constant in Beweging.

Sanne Krijnen ontvangt me op een zonnige woensdagmiddag in Heusden op de scheepswerf van TeamCo waar medewerkers druk in de weer zijn om het nieuwe vlaggenschip van Constant in Beweging, Blue Rhapsody, klaar te maken voor de oplevering in mei. 

Wie ben je en wat inspireert je?

Er is niet veel voor nodig om Sanne enthousiast zijn verhaal te laten doen. ‘Ik ben 31 jaar en woon in Arnhem met Inge en sinds kort met ons zoontje, Floris. Hond Moby completeert het gezin.’ Wanneer hij over zijn zoon vertelt, straalt hij van top tot teen. ‘Om dan maar gelijk te beginnen met waar ik mijn inspiratie vandaan haal: van mijn zoon! Het is fascinerend om te zien hoe inventief hij nu al is wanneer hij iets wil maar er nog niet bij kan. Ik kan doen en laten wat ik wil, maar hij is nog beperkt in zijn bewegingen. Ik merk dat die kleine veel in werking zet bij mij. Hij is een soort spiegel die reflecteert op je eigen vermogen en onvermogen.’

‘Ook het team van Constant in Beweging en Constant Geerling zijn mijn dagelijkse inspiratiebronnen. Ik ben pas vanaf januari 2019 onderdeel van het team en leer ontzettend veel. Ik sta versteld van hoeveel er speelt en hoe alles ondanks die drukte toch altijd een resultaat oplevert waar opdrachtgevers ontzettend blij mee zijn.’

Waarom heb je voor deze baan gekozen en kozen zij voor jou?

‘Ik had al meer dan tien jaar ervaring in de branche, bij Omnivents en Watergoed, Ik had het er erg naar mijn zin maar wilde iets nieuws in de markt zetten. Toen ik dit zag langskomen, ook nog eens in Arnhem, moest ik gewoon wel solliciteren! Het verbaasde me dat het tijdens het sollicitatiegesprek heel erg over mij ging en veel minder over wat ik gedaan had. Maar kijk, ik zit er nu toch!’

Doe je nog wat met vakgenoten?

‘Ik ben ook lid van de G14, het genootschap voor eventprofessionals onder 35 jaar. Hier leren we ontzettend veel van elkaar, we netwerken en volgen leerzame workshops. Na zo’n G14 ga ik altijd bomvol ideeën en prikkelingen naar huis… Wie ik uit de evenementenbranche bewonder? Sabine Dijkema, commercieel directrice van Dechesne & Boertje! Met haar heb ik in het verleden mooie evenementen mogen neerzetten. Haar bevlogenheid, passie en enthousiasme hebben mij altijd ontzettend geraakt. Een vakvrouw pur sang.’

Vertel eens wat over het bedrijf waar je werkt?

‘Constant in Beweging heeft een aantal varende locaties. Blue Rhapsody is het nieuwste schip binnen de vloot dat helemaal is ontwikkeld en ontworpen voor de organisatie van evenementen. Met Blue Rhapsody hebben we nu vier schepen,’ vervolgt Sanne zijn verhaal, ‘waarvan de Jules Verne binnenkort naar Duitsland vaart omdat daar de markt erg groot is. Wat mij zo aanspreekt van dit bedrijf is de passie voor het vak. Wij verkopen geen onzin, wij blijven liever bij onszelf, maar gaan graag de uitdaging aan om iets onvergetelijks voor de opdrachtgever neer te zetten. Dus ik nodig opdrachtgevers graag uit om letterlijk en figuurlijk bij ons aan boord te komen en samen op reis te gaan.’


‘Mijn zoontje is een soort spiegel die reflecteert op je eigen vermogen en onvermogen.’

Met welk motto ga jij door het leven?

‘Mijn motto is ‘Als je geen risico’s neemt in het leven, dan weet je het nooit’ maar…’ vervolgt Sanne lachend, ‘ik besef tegelijkertijd dat dit als gevolg van mijn gezinssituatie wel aan verandering onderhevig is. Ik ben avontuurlijk, kan moeilijk stil zitten en ging altijd op actieve vakanties. Nu kijk ik meer naar wat handig en haalbaar is met het gezin. Dan komt het avontuur vanzelf wel. Ik ben geen boekenlezer maar geniet wel van goede muziek op een mooi festival, zoals Mañana Mañana, dat ook zeer geschikt is voor gezinnen! Verder probeer ik ook altijd zoveel mogelijk lokale evenementen te bezoeken. Ik heb op dit moment niet echt toekomstdromen. I am living the dream right now! Uiteraard wil ik wel dat Blue Rhapsody over vijf jaar staat als een huis, dat het een high end eventlocatie is waar geen enkel bedrijf of evenementenbureau omheen kan.’

Hoe zie jij de toekomst van de branche?

'Hoe ik de toekomst van de branche zie? Ik denk dat het goed is dat de branche transparanter wordt en dat mensen oprechter met elkaar gaan handelen. Dat mensen ook weer meer gaan samenwerken en elkaar aanvullen. Dat is goud waard. Wat ik de branche graag zou meegeven is dit: wees niet bang, denk niet in beperkingen, denk ik kansen! Kijk niet alleen naar de mogelijkheden die er al zijn, maar kijk naar wat je nog kunt creëren. Ideeën blijken vaak haalbaarder dan je vooraf denkt. Kom langs, daag ons uit!’

Op welk evenement ben je het meest trots?

'Ik heb al eerder gezegd dat ik vind dat je altijd dicht bij jezelf moet blijven. Een van de mooiste evenementen die ik heb georganiseerd was een charity-evenement met ondernemers uit de regio voor kinderen die heel erg ziek zijn geweest. Zij gingen naar huis met een van de mooiste dagen na hun ziekzijn. Het was totaal geen commercieel evenement maar door de impact, het volkomen belangeloze van de organisatoren komt dit evenement direct bij mij naar boven. Het was heel transparant, iedereen was en zat daar ‘gelijk’. Niemand was in charge maar iedereen was unaniem met die kinderen en hun gezin bezig. Die energie wil ik graag overal in doorvoeren. En ja, ik ben wel eens vergeten een clown te boeken voor een kinderfeest, maar om dat nou een blunder te noemen…’ besluit Sanne glunderend.

Door > Rob van Hilten

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!