
Onder leiding van oprichter en CEO Michael Struck zet Ruby Hotels zijn expansie in Europa voort met de lancering van hun eerste locatie in Hongarije. Dit multifunctionele project omvat een Ruby Hotel met 181 stijlvolle kamers, retail- en horecaruimtes en een food- en cultuurmarkt. Het nieuwe hotel beslaat vier verdiepingen van het gebouw. De openbare ruimtes, waaronder een bar en lounge, bevinden zich op de indrukwekkende bovenste verdieping van het gebouw met plafonds van meer dan zes meter hoog. Vanaf hier hebben gasten een adembenemend uitzicht op de skyline van Boedapest en het iconische standbeeld 'Lady on the Hill'.
Historisch gebouw omgetoverd tot bruisend centrum
De locatie, het Corvin Palace, is het oudste warenhuis van Boedapest en een monumentaal pand uit 1926. Dit historische gebouw wordt omgetoverd tot een bruisend centrum voor zowel inwoners als bezoekers. Het hotel ligt strategisch aan het Blaha-Lujza-plein, één van de belangrijkste pleinen van de stad, met uitstekende verbindingen met het openbaar vervoer, waaronder metro-, bus- en tramlijnen, die een vlotte mobiliteit door de stad garanderen. Het hotel grenst bovendien aan de levendige en sfeervolle Joodse wijk, waar enkele van de meest trendy restaurants en bars van Boedapest te vinden zijn. Gasten hebben zo gemakkelijk toegang tot de rijke culturele en recreatieve mogelijkheden van de stad. De internationale luchthaven Budapest Ferenc Liszt ligt op slechts 25 minuten afstand, wat het hotel ook ideaal maakt voor internationale reizigers.
Een plek vol met kansen
Boedapest, bekend om zijn historische charme en levendige culturele scene, blijft avonturiers van over de hele wereld aantrekken. De vraag naar hoogwaardige accommodaties in de stad groeit dan ook. Elena Günther-Jakobs, Associate Director Development Northern & Central Europe bij Ruby, zegt hierover: ‘Boedapest is een stad vol energie en creativiteit en daarmee de perfecte locatie voor onze doelgroep. De hotelmarkt in Boedapest groeit gestaag en biedt volop kansen voor ons Lean Luxury-concept, dat we positioneren als een stijlvolle, hoogwaardige maar betaalbare optie. We kijken ernaar uit om de succesvolle samenwerking met de familie Balogh voort te zetten en ons unieke concept van stijl, functionaliteit en betaalbaarheid naar Oost-Europa te brengen.’