RSM luncht strak in pak bij een foodtruck in de Van Nelle Fabriek   RSM luncht strak in pak bij een foodtruck in de Van Nelle Fabriek
Back Back Opdrachtgever aan het woord

RSM luncht strak in pak bij een foodtruck in de Van Nelle Fabriek

17 mei 2019

Elk jaar organiseert RSM verschillende events, netwerkborrels en andere bijeenkomsten voor haar alumni en business professionals. Het flagship event van de business school is de jaarlijkse RSM Leadership Summit. Het event op 12 oktober 2018 stond in het teken van de essentiële kracht van het doel in het bedrijfsleven. Zo’n 500 RSM-academici, alumni, studenten en mensen uit het bedrijfsleven kwamen samen in de Van Nelle Fabriek voor een dag van kennis delen en netwerken op hoog niveau. Velen kwam in pak, maar het was allesbehalve een formele setting. We spraken Carolina Ospina, Event Project Manager van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), over de organisatie van dit event.

Tijd voor iets anders

RSM verrast en varieert elk jaar. Ospina: ‘Vorig jaar zijn we een stapje verder gegaan, want ‘formeel’ betekent natuurlijk niet dat je geen plezier mag hebben. We proberen daarom zoveel mogelijk out of the box te denken. Onze doelgroep bezoekt regelmatig symposia en events, dus het werd tijd om iets anders aan te bieden. We zijn samen met het team van Van Nelle Fabriek Events gaan brainstormen over hoe we dit konden aanpakken. Onder het mom: ‘happy bellies, happy people’, besloten we om meerdere foodtrucks naar binnen te rijden. Het werd een festivalthema met een grote diversiteit: van SUE’s lekkernijen tot Harira soep.’

Net dat stapje extra

Het team van Van Nelle Fabriek Events staat erom bekend flexibel te zijn en mee te denken met de klant, zo ook bij RSM. Ospina: ‘We kiezen al jaren voor de Van Nelle Fabriek als locatie, omdat deze locatie past bij het industriële karakter van Rotterdam. Daarnaast ook vanwege de service. Zij zijn een fijne collega op afstand en denken erg met ons mee.’

'Het is onze missie om een kracht te zijn voor positieve verandering in de wereld. We werken er hard aan om deze missie in ons onderwijs en onderzoek te implementeren. We baseren ons daarbij op de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Dus kijken we bijvoorbeeld naar manieren om duurzamer te zijn en meer te recyclen. Dat betekent dat we ons best doen om duurzame evenementen te creëren waarbij we verantwoordelijke leveranciers kiezen die dit ook belangrijk vinden. Zeker bij evenementen krijg je te maken met veel verspilling, daarom kwam Van Nelle Fabriek Events met het voorstel om Catering Lokaal in te zetten. Dit cateringbedrijf haalt haar boodschappen voor evenementen niet bij de groothandel, maar bij de lokale ondernemer zelf. Van Nelle Fabriek Events werkt zelf ook met partijen uit de buurt om de lokale economie in stand te houden.’

Een ander positief punt van de samenwerking vond Ospina het feit dat ze direct met de leverancier kon schakelen. “Elke partij die iets met de organisatie te maken had, zat bij onze vergaderingen. Zo kon iedereen advies geven over het gedeelte dat betrekking had op hun diensten. Ik vind Van Nelle Fabriek Events een goed voorbeeld van een bedrijf dat verder kijkt en niet alleen winst wil maken.’

De succesformule

Op de vraag waarom het event al een aantal jaren op rij zo populair is, hoeft Ospina niet lang na te denken: ‘Het is de bijzondere combinatie van allerlei aspecten. Denk aan de onderwerpen en de sprekers, waarbij controverse niet uit de weg wordt gegaan, maar ook de innovatieve catering, de dj die tussentijds draaide, de prominente locatie en natuurlijk de toegewijde inzet van Van Nelle Fabriek Events. We hebben niet voor niets al getekend om de komende RSM Leadership Summit weer in de Van Nelle Fabriek te houden. Vanaf mei kunnen alle geïnteresseerden zich op onze website inschrijven voor het event van 2019.'

Door > Claire van Berkum

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!