Rotterdam Partners lanceert ‘Rotterdam. #SWINGALONG’Rotterdam Partners lanceert ‘Rotterdam. #SWINGALONG’
Back Back Nieuws

Rotterdam Partners lanceert ‘Rotterdam. #SWINGALONG’

15 april 2021

Ter gelegenheid van het Eurovisie Songfestival 2021 presenteert Rotterdam Partners, in samenwerking met de gemeente, ‘Rotterdam. #SWINGALONG’. Deze internationale campagne brengt door middel van een aanstekelijke dans en bijbehorende feel good videoclip zoveel mogelijk mensen in verbinding met elkaar, op een digitale en veilige manier. En laat fans van het Eurovisie Songfestival wereldwijd op innovatieve wijze toch meedansen in de stad met behulp van 360-graden view en levensgroot geprojecteerd op het World Port Building.

Dynamiek, diversiteit en veerkracht

Wilbert Lek, directeur Rotterdam Partners: ‘Met deze campagne vertellen wij dat wij nooit stilstaan, ook niet in deze tijd. Het laat de dynamiek, diversiteit en veerkracht van Rotterdam zien en inspireert voor de toekomst, als een bezoek aan de stad voor iedereen weer mogelijk is. Daar kijken wij enorm naar uit.’ De campagne loopt van 13 april tot 6 juni en zal via Instagram, YouTube, Facebook en TikTok worden verspreid.

#SWINGALONG

Op 18, 20 en 22 mei vindt, in aangepaste vorm, het Eurovisie Songfestival plaats in Rotterdam. Het wordt een ander feest dan gebruikelijk: des te meer een reden om juist nu te laten zien dat wereldwijde verbinding met de stad alsnog mogelijk is. De #SWINGALONG videoclip staat hierbij centraal. In deze videoclip wagen bekende én onbekende Rotterdammers zich aan een pakkende dans op verschillende Rotterdamse locaties. Tegelijkertijd is de clip, onder meer door de uitgesproken outfits en aankleding, overgoten met een echt Songfestivalsausje. Daarbij wordt in de week rondom het Eurovisie Songfestival een selectie van dansende mensen levensgroot geprojecteerd op een Rotterdamse locatie met iconisch uitzicht over de Maas: het World Port Center. Deze projectie wordt vervolgens gestreamd via de campagne website, zodat mensen overal ter wereld zichzelf kunnen zien dansen ‘in’ Rotterdam en het op hun beurt ook weer zelf kunnen delen.

Rotterdamse makers

Rotterdam Partners sloeg voor deze campagne de handen ineen met HUNTED Agency, Zuiver Media en verschillende Rotterdamse makers. Zo is de choreografie in handen van Dalton Jansen en Luciano Hiwat, creëerden David Vunk & De Likt de bijbehorende track en zijn Vilain & Gai in samenwerking met Logocomo verantwoordelijk voor de styling en het set design.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!