‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF'‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF'
Back Back Nieuws

‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF'

01 juli 2020

Rotterdam Partners presenteert vandaag, 1 juli, in samenwerking met de gemeente, ‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF.’ Deze nationale zomercampagne laat op een no-nonsense manier zien hoe de bezoeker uit eigen land deze zomer de ruimtelijke Maasstad zélf én op een veilige afstand kan beleven.

Van bekende iconen tot de nog onontdekte plekken en van de noordkant tot de zuidkant van Rotterdam: de campagne probeert de bezoeker te verleiden om er helemaal zelf op uit trekken. In het creatieve concept, waarvoor Rotterdam Partners de handen ineen sloeg met Dept Agency, vormt de nuchtere Rotterdamse mentaliteit de rode draad. Niet lullen maar poetsen. Geen woorden maar daden. Oftewel: Ga Gewoon Zelf.

Eerste teaser

In de eerste teaser nemen travel vloggers @saltinourhair en @wanderlust.nl de kijker mee op ontdekkingstocht door uiteenlopende gebieden in Rotterdam. Uiteraard zonder te veel te verklappen: de bezoekers moeten het immers zelf gaan ervaren. De teaser is vanaf vandaag te bekijken via de social media kanalen van de reisvloggers en via het kanaal van Rotterdam Info.

Rotterdamse eigenschappen

De COVID-19 crisis en de bijbehorende maatregelen hebben een enorme impact op iedereen, ook op Rotterdam. Wethouder Kasmi (Onderwijs, Cultuur en Toerisme): ‘Met name de vrijetijdsindustrie heeft het momenteel zwaar te verduren en juist daarom is het nu zo ontzettend belangrijk om te laten zien én ervaren wat Rotterdam en de regio te bieden hebben. Wij nodigen iedereen deze zomer van harte uit voor een bezoek aan onze mooie en veelzijdige stad.’ Voor de invulling van de zomercampagne is gekeken naar typisch Rotterdamse eigenschappen die aansluiten bij een ‘anderhalve meter’ samenleving. Dat heeft geresulteerd in een zeer cross-cultureel aanbod waarbij onder andere de kunst in de buitenruimte, de natuur in en rondom de stad, de onderscheidende bouwwerken en de diverse mogelijkheden op het water centraal staan. Daarnaast is er gekozen voor een breed pakket aan uitingen, zowel online als offline. Onder meer billboards, social video’s, online banners en takeovers en een speciale GA GEWOON ZELF - landingspagina vertellen iets over het ruimtelijke en diverse zomeraanbod in Rotterdam. Wél blokkeren op alle uitingen de campagneletters expres de afbeeldingen van het aanbod. ‘Wij wilden geen campagne maken vol dure plaatjes of praatjes, waar alleen naar wordt gekeken. Integendeel: iedere uiting is een korte en directe oproep om Rotterdam zélf te ervaren’, aldus Bonne de Roos, Creative bij Dept Agency. Juist daarom wordt er wel een speciale zomerkaart ontwikkeld, die zowel digitaal als op papier beschikbaar zal zijn, en waarmee de bezoeker nog gemakkelijker de verschillende gebieden met voldoende ruimte én vermaak kan gaan ontdekken. De campagne loopt in ieder geval tot en met september en richt zich op een breed publiek van zowel de gezinnen die gebonden zijn aan de schoolvakanties tot koppels die juist de rust van het beginnende najaar willen opzoeken.

Rotterdam door Rotterdammers

Speciaal voor deze campagne laat een aantal Rotterdamse stadsambassadeurs bijzondere plekken in de stad zien om de bezoekers te inspireren er zelf ook te gaan kijken. Wie deze stadsambassadeurs zijn blijft nog een verrassing: de namen worden bekend gemaakt bij de officiële kick-off op 15 juli aanstaande.

Gewoon zelf aanhaken

Met deze campagne wil Rotterdam Partners andere betrokkenen en geïnteresseerden in de stad stimuleren om ook mee te doen. Daarom worden over een paar weken materialen beschikbaar gesteld waarmee lokale ondernemers, bewoners van Rotterdam en bezoekers eenvoudig aan kunnen haken bij de campagne via hun eigen online en social kanalen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!