Back Back Achter de schermen

Ronnie, Vincent, Marco en Guido op High Profile New Media Congres

22 augustus 2007

High Profile organiseert in samenwerking met Commgres op maandag 19 november 2007 haar eerste High Profile New Media Congres (highprofilenewmediacongres.nl). Plaats van handeling: Taets Art Gallery in Zaandam. Van negen tot zes uur. Prijs is € 295,-.

Sprekers op het High Profile New Media Congres zijn onder meer Vincent Everts, Marco Derksen, Guido van Nispen en Ronnie Overgoor. Dit viertal van interactieve experts kent elkaar en behoort tot de crème de la crème van de nieuwe media. Everts als enige echte e-vangelist, Derksen als oprichter van Marketingfacts een van de belangrijkste Nederlandse webloggers en Overgoor als internetondernemer van het eerste uur (eind jaren 80).

Vincent Everts

(vincente.nl) is tijdens het High Profile New Media Congres degene die de mensen in de ochtend
letterlijk gaat wakkerschudden. Zijn overall kennis van nieuwe media en
de toepasbaarheid ervan binnen het business-to-business segment in
combinatie met de sneltreinvaart van zijn presentatie is uniek in
Nederland. Zonder twijfel gaat Everts als eerste spreker tijdens het
congres een nieuwe definitie geven van het begrip wake up call:
“Mensen, het gaat nu gebeuren!”

Marco Derksen

(marketingfacts.nl) gaat sinds mei 2005 door het
werkleven als freelance adviseur op het gebied van interactieve
marketing, maar daarvan zullen de meeste mensen hem niet kennen.
Derksen heeft in de afgelopen jaren met veel succes naast zijn vaste
baan (tot 2005) en na zijn vaste baan gewerkt aan zijn passie: bloggen
op Marketingfacts. De oprichter van de meest succesvolle
marketingweblog, en zonder twijfel het meest invloedrijke online
platform van en voor marketeers, praat tijdens de weblog masterclasses
(van elk een half uur) over toepasbare interactieve marketing, de
kansen van nieuwe media in het algemeen en webloggen als specialisme.

Ronnie Overgoor

(pitchmanagement.nl), dagvoorzitter tijdens het
congres, is internetondernemer en onafhankelijk e-business adviseur.
Met zijn bedrijf Pitch Mgt. begeleidt hij pitchtrajecten van
opdrachtgevers, maar de meeste mensen kennen hem van Pitch Talk TV
(pitchtalk.tv), waar hij in samenwerking met het Tijdschrift voor
Marketing in zijn maandelijkse talkshow in de RAI praat met ondernemers
en opdrachtgevers over de online wereld.

Overgoor: “Opdrachtgevers weten over het algemeen goed hoe internet kan
worden ingezet voor marketing, communicatie, service en handel. De
belangen zijn strategisch geworden. Bij het komen tot een juiste
bureaukeuze is de online wereld met het brede scala aan bureaus voor
hen echter niet helder. En dat blijft nog wel even zo, gezien de vele
en snelle ontwikkelingen die de komende jaren binnen de internetbranche
te verwachten zijn. Er is een enorme behoefte aan een onafhankelijke
partij met verstand van zaken aan klantzijde.”

Guido van Nispen

(Gnispen world in pictures), algemeen directeur van Veronica Holding en daarnaast onder meer organisator van PICNIC, The Crossmedia Week en Blognomics, wordt de afsluitende keynote speaker.

Als bestuurslid van PICNIC, een jaarlijks evenement – gericht op
creativiteit in cross media content, technologie, entertainment en
communicatie, reist Guido (vooral in het buitenland) evenementen af die
hem inspireren en die van PICNIC uiteindelijk hét evenement maken dat
creatieven inspireert. Zogenaamde evenementen ‘aan de voorkant’, daar
waar veel technologie door bezoekers wordt ingezet waardoor het live
evenement in allerlei vormen van nieuwe media wordt geregistreerd. Let
op: door bezoekers dus, niet door professionals. Daar ligt volgens
Guido heel veel kracht in de toekomst, en daar moet ook de
evenementenbranche zich klaar voor maken.

Guido gaat op het High Profile New Media Congres een beeld geven –
ook letterlijk met film, foto’s, geluid – wat er tijdens deze
vooruitstrevende evenementen plaatsvindt. Het is een kijkje in de
toekomst, die door de technologiesnelheid misschien wel veel sneller
gemeengoed gaat worden dan we er erg in hebben.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!