Back Back Nieuws

Relatiemarketing op de Champs-Elysées

24 juli 2006
Ruim driehonderd toprelaties van Rabobank beleefden gisteren van nabij de slotetappe van de Tour de France op de Champs-Elysées in Parijs. Zij hadden goede plekken op nog geen honderd meter van de finish, waar de wielrenners tientallen keren voorbij denderden met snelheden tot zestig kilometer per uur.

Na de finish ontmoetten de genodigden de Rabo Wielerploeg, met daarin de Nederlandse helden Michael Boogerd en Pieter Weening en de etappewinnaars Menchow en Rasmussen (tweevoudig etappewinnaar Freire had de strijd voortijdig moeten staken). Ten overstaan van de vele gasten (bijna allemaal gehuld in een bolletjestrui, omdat Rasmussen het bergklassement had gewonnen), vertelde drs. J. ten Cate, lid van de Raad van Bestuur van Rabobank, dat de bank de sponsoring van de Rabo Wielerploeg waarschijnlijk voortzet. Het huidige contract voor het project loopt af in 2008.


Rabobank startte het project Rabo Wielerploeg in 1995 en is in de Tour nog niet zo succesvol geweest als dit jaar. “Rabobank zet het project Rabobank Wielerploeg in om de naamsbekendheid te vergroten en de merkwaarden ‘dichtbij, betrokken en midden in de samenleving’ uit te dragen,” vertelde Slovenka Ristic, van de afdeling corporate communicatie van Rabobank, op het terras van restaurant Ledoyen aan de Champs-Elysées aan High Profile. In een van de komende nummers van High Profile Events volgt een uitgebreid artikel over de sponsorfilosofie en het relatiemarketingbeleid van Rabobank.


Foto: Cor Vos





Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!