De zon deed haar best op 18 juni. En dat was logisch ook, een beetje zonneschijn, dat hoort bij een rosé proeverij. Dechesne & Boertje (D&B) organiseerde afgelopen donderdag voor de zevende keer het inmiddels beroemde D&B Rosé. ‘Het is nog nooit zo druk geweest,’ zei Pieter Bas Boertje bij aanvang van het evenement in de Grote Kerk van Muiden. De schitterende locatie was gevuld met event professionals: relaties van D&B, opdrachtgevers en eigen medewerkers, die veelal te herkennen zijn aan de zo herkenbare roze touch van het eventmarketing-bureau.
Waar krijg jij een boost van?
In het uitnodigingstraject werd iedereen al gevraagd waar hij of zij een boost van krijgt. Op de schermen in de pittoreske kerk vlogen de antwoorden voorbij; vakantie, een goed glas wijn, wandelingen, inspirerende verhalen, een pittige voetbalwedstrijd… Ook op ieders ‘naamketting’ stond zijn of haar eigen boost geprint, een handig middel om een gesprek te starten. Pieter Bas vertelde allereerst waar hij energie van krijgt: ‘Van een welverdiende vakantie met mijn gezin, en dan vooral aan het einde van de eerste dag. Maar ook van lange wandelingen en van gepassioneerde ondernemers.’ Bij zijn compagnon, Lennart Peeperkorn, gaat het hart juist sneller kloppen van het met de handen bezig zijn, zoals houthakken! Leuke insights, zo aan de start van het verrassende programma. Want op het programma stonden vier sprekers, te weten Jan Driessen, André Heuvelman, Kim Cramer en Jimmy Nelson, die ons met hun verhalen probeerden te raken en regelmatig lukte hen dit ook.
Kijkje achter de schermen bij D&B
Tussen deze diverse spreeksessies, kregen de gasten sprankelende filmpjes voorgeschoteld waarin D&B medewerkers cases voor het voetlicht brachten en daarbij uitlegden waar zij nu juist een boost bij kregen. Een goede insteek, vooral ook omdat het relevante informatie was voor de genodigden in de zaal. In sommige gevallen ging het om hun eigen cases, zoals het NARIM congres of de opening van de Markthal in Rotterdam.
En dan nu… rosé!
Na het inhoudelijke programma, waar met name fotograaf Jimmy Nelson een grote indruk achterliet met zijn pure verhalen, legde de vaste huis sommelier van D&B uit welke Rosé-wijnen geproefd konden worden. Het waren er maar liefst 7: van een uiterst klassieke Provence-rosé tot een Spaanse krachtpatser: Jané Ventura. En ook verrassende rosé-wijnen die je niet snel verwacht, zoals de Chileense Calcu Vineyards en de Portugese Terra d’Alter.
Proeven en netwerken onder aangename heaters
Het gezelschap was met de mooie uitleg van de sommelier enthousiast gemaakt en vertrok in een lange stoet, onder muzikale begeleiding van André Heuvelman, richting het Event Huis van D&B aan de Herengracht, vijf minuten verderop. Daar werd iedereen warm onthaald door medewerkers van D&B en de witte brigade van MPS, die klaarstond met heerlijke culinaire hapjes. Het proeven én netwerken kon beginnen. Wel onder de warme heaters en sommige dames hielden hun dekentje knus over hun schouders gewikkeld, want ook al deed de zon haar uiterste best, frisjes was het zo nu en dan wel.
Kwetsbaar op durven te stellen
Positieve reacties over het relatie-evenement voerden duidelijk de boventoon: ‘Goed van D&B dat zij elk jaar hun relaties uitnodigen en hen in de watten weten te leggen met zowel een inhoudelijk programma als een proeverij. Dat getuigt van visie en van jezelf kwetsbaar op durven te stellen,’ vertelt één van D&B’s klanten. Met een mooie, zelf uitgekozen, fles rosé in de hand werd iedereen per taxi naar de parkeerplaats gebracht.
Favoriet
En mijn favoriet? Ja, dat is de Portugese Terra d’Alter: elegantie ten top. En, zo heb ik mij laten vertellen: verkwikkend op warme dagen. Laat die zomer dus maar komen…!
Wist je dat…?
– D&B Rosé in 2013 de Gouden Giraffe heeft gewonnen in de categorie Creatief?
– Jan Driessen, voormalig communicatiedirecteur bij Aegon, nu voor KPN betrokken is bij het sponsortraject van SAIL 2015?
– André Heuvelman, trompettist bij het Rotterdam Philharmonisch Orkest, eigenlijk ooit met blokfluiten begon?
– Kim Cramer, geluksexpert en mede-eigenaar van branding bureau BR-ND weet te vertellen dat in Nederland slechts 11 procent van de werkzame bevolking gelukkig is in zijn functie?
– Jimmy Nelson, de bekende Britse fotograaf, de hele wereld over reisde en maar liefst 35 veelal onbereikbare stammen fotografeerde (analoog!)? Als geen ander kan hij een verhaal vertalen over non-communicatieve vaardigheden. Want maak je een kannibalenstam duidelijk dat zij moeten poseren, zonder te vrezen voor…?!