Back Back Interview

Raymon Honings: ‘Innoveer… This is the moment!’

23 november 2011

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Raymon Honings, Managing Partner van travelmediate.

Raymon: ‘Blijf eerlijk, oprecht en ga geen bullshit verkopen!’

– Wie is Raymon Honings?
Geboren en getogen Amsterdammer, sportieveling in hart en nieren van 36 jaar. Ik vind wielrennen, snowboarden en hardlopen helemaal geweldig, daarnaast vind je mij 2x per week in de GYM, het liefst voordat de werkdag begint!
Ik ga op 18 mei in Toscane het jawoord geven aan mijn aanstaande Soraya Görs, een gezond gezin zou dan helemaal fijn zijn in de toekomst. We zijn ons momenteel aan het oriënteren voor een pup, we kijken naar een Grote Zwitser of wordt het toch een 2e Labrador…

– Kort bedrijfsprofiel:
Travelmediate is een intermediair die gerenommeerde agenten (DMC’s) vertegenwoordigd in de Benelux en waar de gebruiker zelfs gratis wordt geadviseerd. Onze doelgroepen zijn Event / Incentive organisers, touroperators en de corporates. Regelmatig organiseren wij unieke Fam Trips en special events.

– Mijn motto:
Gezond blijven, dat is pas het halve werk!

– Hoe ik de toekomst van de evenementenbranche zie:
In zijn geheel verwacht ik niet dat de evenementenbranche in de toekomst er heel anders uit zal zien. Ik verwacht wel dat er meer (grotere) partijen gaan fuseren om zo hun aanbod en diversiteit breder te kunnen inzetten. De rol van het kleine evenementenbureau zal meer onder druk komen te staan. Ik zie nu ook al dat er meer raamovereenkomsten afgesloten worden, waardoor de rol van de kleine zelfstandige onder druk komt te staan. Misschien wel net als bij de detailhandel!

– Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Absoluut, van je hobby je beroep maken is natuurlijk geweldig! De wereld over reizen, zoveel diverse mensen ontmoeten en deze waar mogelijk commercieel inzetten om samen met ons bedrijf een geweldig product neer te zetten; dat is voor mij dan ook een bevredigend gevoel.

– Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Ik heb een visie, daar wil ik naar toe… Betekent natuurlijk dat dit niet altijd gaat zonder slag of stoot. Mijn inspiratie haal ik uit de mensen die ik ontmoet en dicht bij mij staan. Dit in combinatie met veel sporten en genieten van het leven geven mij de drive om iedere dag weer 100% te kunnen geven.

– Mijn droom:
Dat zijn er zoveel, ik hou van dromen… Ik zou graag met mijn aanstaande gezond oud willen worden, een mooi 2e huis in Italië of Zuid Afrika en travelmediate Internationaal maken.

– Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Iedereen diehart voor het vak heeft, mooie creatieve projecten kan draaien en juist ook in deze tijd, als de budgetten juist niet altijd toereikend zijn.

– Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Blijf eerlijk, oprecht en ga geen bullshit verkopen!

– Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
Uiteraard ben ik op de meeste vakbeurzen te bekennen, voor muziek en dans kijk ik altijd eerst naar mijn eigen planning (last minute) en moet ik helaas genoegen nemen met wat er nog beschikbaar is.

– Mijn grootste hobby:
Ik ga toch voor het wielrennen / mountainbiken in Nederland en op unieke plekken in de wereld. Ik heb nog steeds de race Cape Epic (Zuid Afrika) hoog op mijn lijstje staan.

– Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
Momenteel lees ik een boek van mijn agent uit China; From Red Guard to CEO (from Lui Ping). Een geweldig levensverhaal, Chinese perikelen en haar eigen wilskracht die haar heeft gemaakt tot wat ze is geworden, echt indrukwekkend en een aanrader!

– Favoriete vakantieland en –stad:
Amsterdam is wel mijn stad hoor! Als vakantieland behoort tot mijn favorieten: Costa Rica, Maleisië en Italië.

– Van deze muziek ga ik helemaal los:
Ik vind Coldplay,BloF en Snoop Dog helemaal geweldig! Ik vind veel muziek soorten mooi, ieder op een ander moment.

– De grootste blunder:
Kwam ik dan eindelijk Julia Roberts tegen in Cannes (where else…) Ze keek mij aan, ik zei Hello, maar kon verder gewoon niks meer bedenken, hmm beetje jammer zeg maar!

– Hoe ‘social media’ ben ik?
Ja, best up to date vind ik zelf. We doen aan alle vormen van social media. Ik vind wel dat je doelgericht moet zijn, wat je er mee wilt bereiken en op welke manier. Meer traffic naar je website, aanvragen of naamsbekendheid, zijn wel de basis ingrediënten die jezelf moet stellen.

– Over 5 jaar… :
Graag zie ik travelmediate internationaal uitgerold worden. Houd ons maar in de gaten, want dat zie ik nog gebeuren ook!

– Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Blijf onderscheidend en jezelf… Het zijn lastige tijden voor iedereen, maar vaar je eigen koers en durf te veranderen als je dat nodig acht! Innoveer… This is the moment!

– De trends die ik zie voor 2012:
Nog meer krimp helaas, de economie zal nog niet hersteld zijn in 2012. Om het verschil te maken, adviseer ik om juist in te spelen op groeimarkten op juist bedrijven die het in deze tijden goed blijven doen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!