Quizzzit: op een originele manier tóch verbonden met elkaarQuizzzit: op een originele manier tóch verbonden met elkaar
Back Back Interview

Quizzzit: op een originele manier tóch verbonden met elkaar

30 april 2020

‘Normaal komen we met onze interactieve quizzen naar de mensen toe, nu kun je onze quizzen ook online spelen, waarbij we streamen vanuit onze speciale studio naar jouw woonkamer’, vertelt Mitchell Janssen van Quizzzit. Hoewel de activiteiten binnen de evenementenbranche noodgedwongen stilgevallen zijn, zitten ze bij Quizzzit dus zeker niet stil!

Als grootste aanbieder van interactieve quizzen in Nederland is Quizzzit zeker geen onbekende in de evenementenwereld. ‘Onze quizzen worden normaliter ingezet tijdens bedrijfsevenementen of teambuilding’, vertelt Mitchell. ‘Nu dat even niet op locatie kan, heeft Quizzzit een andere manier gevonden.’ 

Uiteraard hebben ze dat professioneel aangepakt. Mitchell: ‘In onze speciale studio staat een green screen en werken met professionele camera’s en verlichting. Zo houden we dezelfde kwaliteit als normaal, want onze quizzen zijn zéker geen kale bedoening. Wij maken er echt een show van, compleet met geluidseffecten, jingles en uiteraard gepresenteerd door een live quizmaster. Vanuit Quizzzits professionele tv-studio streamen we live de spectaculaire quizzshows zo je huiskamer binnen. Eigenlijk zijn we gewoon TV aan het maken voor onze doelgroep!’

Meerwaarde door personaliseren

‘Onze quizzen zijn gemaakt via een specifiek format waardoor ze altijd goed in elkaar zitten’, legt Mitchell uit. ‘Het interactieve element is belangrijk. Daarnaast zorgen we elke keer voor een andere prikkel: humor, verbazing, ontroering. De quiz is dan ook echt opgebouwd als een show.’ De quizzen zijn hierdoor ook prima te personaliseren voor opdrachtgevers. ‘Daarmee geef je de quiz meerwaarde’, verduidelijkt Mitchell. ‘De verbinding die mensen automatisch voelen als ze tijdens een bedrijfsevenement schouder aan schouder in een zaal staan, is thuis achter het bureau of op de bank een stuk minder. Juíst als mensen thuis spelen is het dus belangrijk om persoonlijke vragen – over het bedrijf, over de personen, je bedrijfsdoelen – toe te voegen.’ Extra leuk en zeker ook aan te bevelen vindt hij de social rounds: ‘We vragen mensen om foto’s in te sturen naar de studio. Deze foto’s zien ze dan later, door Quizzzit bewerkt, terug in de quiz.’ Een quiz helemaal personaliseren? Dat kan natuurlijk ook! ‘Dan maken we een quiz volledig op maat’, aldus Mitchell. ‘In deze tijd voegen we regelmatig een videoboodschap van een directeur of manager toe om de medewerkers direct ‘toe te spreken’. Dat versterkt de verbinding!’

Verbindingstool

‘We hebben flink geïnvesteerd om de deelnemers dezelfde beleving te kunnen bieden als normaal op locatie’, vertelt Mitchell. ‘Hier gaan we de komende tijd veel gebruik van maken, en er blijkt veel behoefte aan te zijn want we krijgen veel aanvragen. Maar ook als alles weer op gang komt na Corona, verwachten we dat er een markt blijft bestaan voor onze virtuele quizzen. We merken bijvoorbeeld dat internationale bedrijven hun personeel steeds minder in het vliegtuig willen laten stappen voor een meeting. Het is dan ideaal als ze ook de medewerkers in India en Singapore bij het team kunnen betrekken via een van onze quizzen.’ De quizzen worden dan ook aangeboden in het Engels, Nederlands, Spaans en Portugees.

Interactief

Alle drie de partners van Quizzzit zijn gek van spelletjes. Gecombineerd met een al bestaand groot zakelijk netwerk en veel contacten in de showbizz, werd Quizzzit geboren. Het show- en spelelement in de quizpakketten van Quizzzit is dan ook enorm belangrijk. Mitchell: ‘We hebben heel veel verschillende quizzen waardoor er altijd wel een passend onderwerp te vinden is. Bovendien zitten de quizzen dusdanig in elkaar dat ook de vraagvormen afwisselen.  Mitchell: ‘Er zijn weddenschapsvragen waarbij mensen punten kunnen inzetten, meerkeuzevragen en sommige vragen worden gesteld via filmpjes ingesproken door bekende mensen zoals Hugo Borst en Jeroen van Inkel. Er zitten bovendien veel muziekvragen tussen die voor extra sfeer zorgen.’ Natuurlijk zijn de quizzen interactief, je smartphone wordt een stemkastje waarmee de deelnemers antwoord kunnen geven op de vragen. Op deze manier kunnen teams van 30 tot maar liefst 15.000 personen de strijd met elkaar aangaan om nu toch – én op een originele manier – met elkaar verbonden te zijn.

Door > Mahlee Plekker

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!