Project Playground inspireert EvenementenbrancheProject Playground inspireert Evenementenbranche
Back Back Nieuws

Project Playground inspireert Evenementenbranche

01 september 2023

Op dinsdag 29 augustus 2023 verwelkomde SugarFactory in Amsterdam 270 event professionals voor de tweede editie van Project Playground. Onder het thema '23 Choices' creëerden Boozed, Hete Peper, SugarFactory, Plugged Live Shows, The Fireflies en Bazelmans een unieke en inspirerende ervaring.

Waar Project Playground in 2020 tijdens de coronapandemie als doel had de branche te inspireren met de mogelijkheden die er wél lagen binnen de coronabeperkingen, ligt de focus in 2023 op de uitdagingen en keuzes van vandaag. Waar de locaties van SugarFactory zorde voor het speelveld, diende het thema '23 Choices' als een platform om hedendaagse vraagstukken zoals diversiteit, exclusiviteit, duurzaamheid, technologie en innovatie te verkennen.

The Maze

Een van de hoogtepunten van het evenement was 'The Maze', een doolhof van indrukwekkende decors, immersive theatre en interactieve elementen. Deelnemers droegen gestileerde maskers en werden uitgedaagd om hun eigen pad te kiezen. Na deze individuele reis vond iedereen elkaar voor even terug tijdens de 'Gathering', een interpretatie van een netwerkborrel van de toekomst, waarbij men zichzelf bediende van drankjes en de hapjes werden rondgereden door robots.

Inspiratiesessies

Wederom verdeeld in drie groepen vervolgden de deelnemers na de 'Gathering' hun weg naar drie inspiratiesessies. In 'The ABC of Futureland' nam Jan Trendman de bezoekers mee in de design- en consumententrends die vandaag en morgen de markt bepalen. Welke trends van toepassing zijn op culinair gebied was het onderwerp waar food designer Katja Gruijters haar publiek in meenam. Plugged Live Shows combineerde een speech van Koen Colmbijn over Experience Design en Transformative Experience met een indrukwekkende show.

Innovatieve foodconcepten

Na afloop van de drie sessies kwamen alle bezoekers samen bij de afsluitende borrel. Hier konden zij volop genieten van de innovatieve foodconcepten van Hete Peper, het entertainment van The Fireflies en de Experiences van Boozed.

Project Playground gelooft dat we, door te spelen en te blijven leren, een positieve impact kunnen maken op de wereld. Deze editie van '23 Choices' heeft dat op een indrukwekkende en verrassende manier laten zien.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!