
Aanpassen aan veranderende omstandigheden is een handig mechanisme. Niet altijd is het mogelijk, maar gelukkig heeft Primetime de crisis die de evenementensector trof, weten om te buigen naar iets moois: een uitbreiding van de werkzaamheden. Voor het bedrijf dat altijd zorgde voor eventstyling en eventtechniek heeft de crisis een nieuwe koers gebracht: ze verzorgen nu niet alleen de tijdelijke styling en audiovisuele ondersteuning van evenementen, maar ook interieurbouw en AV-installatie voor vaste opstellingen.
Trots op de veranderingen
Patrick Michiels, eigenaar van Primetime, is trots op de veranderingen die in het bedrijf hebben plaatsgevonden.
‘We hebben een hele volle agenda. Het eerste jaar van de coronacrisis was zeker niet makkelijk, maar die tijd hebben we gebruikt om het een en ander te hervormen. Toen de evenementensector stillag, moesten we wel kijken naar andere mogelijkheden om voort te kunnen blijven bestaan en zijn ons toen gaan richten op vaste interieurbouw en AV-installatie. Anders dan bij evenementen krijgen we aanvragen voor het creëren van een passende ambiance voor bijvoorbeeld klaslokalen en sportaccomodaties. Toen we die omslag maakten, was iedereen hier in het bedrijf heel blij hun creativiteit weer kwijt te kunnen, want er is bij ons altijd veel ruimte om zelf dingen te bedenken en in te vullen. We hebben een eigen werkplaats en mensen konden weer aan de slag. We hebben wel wat media-aandacht gekregen voor onze bedrijfsomvorming en daardoor kregen we ook nieuwe aanvragen.’
Sfeervolle ambiances
De nieuwe werkzaamheden bleken het bedrijf goed te liggen en iedereen had er lol in en dus zijn de veranderingen blijvend. ‘Nu doen we dus beide: we verzorgen het interieur, de styling en techniek voor evenementen én voor vaste opstellingen. Op zich maakte het ook niet uit of het tijdelijk of vast is; het gaat altijd om de sfeer. Wij brengen ruimtes in bijpassende sfeervolle ambiances en doen dit op hoog niveau. Omdat we een eigen werkplaats hebben, 5000m2 aan interieuropslag, dertien verschillende meubellijnen en interieurbouwers, bloemisten, stylisten en technici in dienst hebben, kunnen we dat ook. Vorig jaar hebben we zelfs een bloemenspeciaalzaak mogen overnemen, om zeker te zijn dat al het bloemwerk vers en van goede kwaliteit is.’
Creativiteit en energie
Nu de werkzaamheden zijn uitgebreid, is ook de complete huisstijl en de website gewijzigd. ‘De nieuwe stijl past qua uitstraling hierbij: interieurbouw, styling en audiovisuele ondersteuning op premium niveau voor tijdelijke en vaste opstellingen.’
De creativiteit en energie op de werkvloer is nog altijd aanwezig en komt helemaal van pas nu de evenementensector weer opengaat. 'We hebben er heel veel zin in!’
Door > Annemieke Dubbeldeman
Hoofdfoto: Patrick van Beek