Back Back Nieuws

Prijzenkast Hutten flink aangevuld na Horecava

16 januari 2016
Het Lekkerste Kindermenu van Nederland en het Lekkerste Broodje van Nederland in de categorie Catering komen voor het tweede jaar op rij uit de keuken van Hutten en het brein van koks Eric van Helvoort en Jeffrey Reijnen. Ze wonnen met het kindermenu Iniminivitaminie en het broodje Hollands Geknorrr beiden de eerste prijs tijdens de Lekkerste Wedstrijden op de Horecava.

Iniminivitaminie
Het menu ‘Iniminivitaminie’ was volgens de vakjury het meest origineel en is precies wat kinderen willen. Dat leverde Eric twee bekers op:  voor het beste en gezondste kindermenu. De derde beker kwam van de kids zelf, die Iniminivitaminie ook het lekkerste menu vonden. Eric: ‘Vorig jaar wonnen we de prijs voor het beste en meest gezonde menu, dit jaar wilden we ook de kinderjury overtuigen. En dat is gelukt. Iniminivitaminie is een menu met heel veel soorten groenten erin verwerkt op een originele manier. Het hoofdgerecht bestond uit huisgemaakte kipvingers en huisgemaakte ketchup, poffertjes van bloemkool en broccoli en donuts van aardappel. Daarbij hadden we verschillende garneringen gemaakt:  een ‘dropsliert’ van komkommer, een ‘mars’ van erwtjes en worteltje, ‘kokossnoepjes’ van rode en gele biet en ‘Engels drop’ van rode biet, wortel en knolselderij. In het midden stond een ‘kauwgomballenautomaatje’ met ‘kauwgomballen’ van verschillende soorten groente. Het dessert was een potje ‘potgrond’ van cacao en aardbeienmousse in de vorm van een tomaat.’ Vorig jaar won Eric met zijn kindermenu ‘Barstensvol Levenslust’ dus ook al de eerste prijs voor het beste en meest gezonde kindermenu. ‘Ik ben natuurlijk heel trots, voor zover wij weten heeft niemand deze prijs twee keer achter elkaar gewonnen.’

Hollands Geknorrr
Collega Jeffrey Reijnen won met zijn broodje Hollands Geknorrr de eerste prijs in de categorie Catering. Gaat er een belletje rinkelen bij de naam? Dat kan: vorig jaar won Jeffrey met Hollands Gemekkerrr de eerste prijs. Wat is zijn succesformule? Jeffrey: 'Mijn broodje was mooi gepresenteerd en goed hanteerbaar, heel belangrijk voor de catering, maar de smaak gaf de doorslag. We hebben een broodje gemaakt met buikspek en drie verschillende mosterdsmaken. De basis is een broodje harvest van Carl Siegert, daarin zit rozemarijn. Het broodje is aan beide kanten besmeerd met tomatenjam en honing-mosterdcrème en belegd met jonge slasoorten. Daarop prijkt dungesneden buikspek dat maar liefst 72 uur gegaard is in de röner. Het vocht heb ik opgevangen en ingekookt tot stroop en op het laatst weer over het buikspek gegoten zodat het caramelliseerde tot een smaakvol krokant korstje. Tot slot hebben we het broodje gegarneerd met eetbare viooltjes, mosterdkruim en twee cressen: Salad Pea en Mosterd Cress. Deze komen van onze leverancier Koppert Cress. Salad Pea heeft een subtiele smaak van verse doperwten, met een zoete, nootachtige nasmaak en knapperige bite, Mosterd Cress is pittig met de smaak van wasabi en mosterd.'

Drie sponsorprijzen
Naast de twee hoofdprijzen sleepte het team van Hutten ook enkele sponsorprijzen in de wacht. Voor het broodje ‘Zo vader, zo zoon’ won Jack Mezenberg in de categorie Beste Broodje Horeca de sponsorprijzen van Lebo Kaas en Bakkerij Carl Siegert. Eric van Helvoort won ook een sponsorprijs van deze laatstgenoemde voor zijn creatie ‘Vitello Tonato’ 2016 in de categorie Beste Broodje On the Move.

Huislabel De Guijt
Hutten is continu bezig met vernieuwing op het gebied van eten en drinken en gastvrijheid. Vanuit oprechte aandacht voor gast, beleving en omgeving wil Hutten van buitengewone betekenis zijn. Een van de manieren waarop Hutten dat doet is met haar duurzame huislabel De Guijt, dat inmiddels uit meer dan 1.500 producten bestaat. Hutten sourced haar verse producten, zoals groenten, fruit en vlees zelf. Daarvoor werkt zij intensief samen met meer dan dertig lokale boeren en telers.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!