Positieve energie bij Studio ArenAPositieve energie bij Studio ArenA
Back Back Locaties

Positieve energie bij Studio ArenA

04 juni 2020

‘De Johan Cruijff ArenA is natuurlijk gemaakt om mensen bij elkaar te brengen, verbinden en entertainen. Dat dit grote gebouw nu leegstaat voelt ontzettend onnatuurlijk, we hebben daarom ontzettend veel zin om weer aan de slag te gaan’, start Hilda Hofkamp, Sales Manager Business Events. Samen met hun vaste AV-partner AVEX hebben ze in de Koninklijke loge nu omgebouwd tot Studio ArenA. Een studio om live vanuit een inspirerende setting en natuurlijk met een fantastisch uitzicht op het veld je boodschap te verspreiden onder je doelgroep.

Ready for action

Ready for action, dat zijn ze bij ArenA na twee maanden thuiszitten. ‘Je kunt bij de pakken neer gaan zitten, maar zo zitten we niet in elkaar. Met de Studio ArenA kunnen onze opdrachtgevers ondanks de beperkingen toch alle kanten op: inspireren, motiveren of het hosten van een inhoudelijke webinar, Dit kan allemaal vanuit onze Live Studio die plug & play alle faciliteiten biedt die hiervoor nodig zijn’, vertelt Hilda Hofkamp.

‘Vanuit de Koninklijke loge heb je een fantastisch uitzicht over het veld, maar de studio kan ook op andere plekken in het stadion – zoals de kleedkamer of de perskamer - opgebouwd worden als dit beter bij je doel past.’

Alle bewegingsvrijheid

Een groot voordeel is de hoeveelheid ruimte van ArenA. Hilda: ‘We hebben zo’n 15 verschillende ruimtes. Onze grootste zaal is 850 m2, daar kunnen we dus prima tot 100 personen ontvangen, inclusief alle ruimte voor een aangepaste routing waardoor er voldoende afstand te bewaren is en passende catering geboden kan worden.’ bovendien is er nog volop ruimte in het stadion, welke bijvoorbeeld te gebruiken is voor gasten om met een lunchpakket op de hoofdtribune plaats te nemen of op gepaste afstand door het stadion te lopen of te netwerken met elkaar.

Hybride mogelijkheden

‘Vanaf september verwachten wij weer grotere business events te mogen faciliteren met meer dan 100 gasten en daarvoor zijn we hybride mogelijkheden aan het ontwikkelen’, vertelt Hilda. ‘Samen met onze opdrachtgevers kijken we wat er mogelijk is. Zo kan een deel van het evenement live plaatsvinden met een beperkt bezoekersaantal en binnen de 1,5-meternormen, terwijl een ander deel van de bezoekers virtueel meekijkt, meestemt en meechat. Zeker voor internationale partijen zou dit een goede mogelijkheid zijn, we blijven zo onze vaste doelgroepen, founders en businesspartners bedienen.’

Positieve energie

Juist die positieve energie die er nu bruist noemt Hilda inspirerend: ‘Ondanks de ellende maken we er écht het beste van met zijn allen. Als bestuurslid van Dutch Venue Association zie ik dat ook bij de andere leden – allemaal grote evenementenlocaties die allemaal creatief bezig zijn. We zijn allemaal aan het ontdekken wat er mogelijk is, perspectieven te bieden en ervaring op te doen binnen de kaders, vanuit daar bewegen we steeds verder en daar komen mooie dingen uit.’

Gelukkig staan de opdrachtgevers te springen! Hilda: ‘Als we iets geleerd hebben de afgelopen tijd, dan is dat live absoluut meerwaarde biedt. Mensen willen elkaar zien, netwerken, de sfeer van een locatie voelen. Je raakt live veel meer geïnspireerd dan via een beeldscherm. Een live-evenement is nog steeds het allermooiste middel om iets onder de aandacht te brengen!’

Door > Mahlee Plekker

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!