Back Back Nieuws

Portret Rogier de Bonth @ChampagneRogier #event16

24 maart 2016
Vertel eens, wie ben je en wat doe je?
'Ik ben Rogier (36) en ik ben eigenaar van Champagne Experience. Daarmee zorg ik voor krachtige communicatie door champagne. Mijn liefde voor champagne en het evenementenvak is duidelijk: champagne is genieten en deelnemer zijn van een event is ook genieten. Daarom breng ik deze twee werelden graag samen!' 

Hoe doe je dat dan precies?
'Ieder champagnehuis heeft zijn eigen verhaal. En die verhalen zijn sprekend en dienen vaak als metafoor. Stel je hebt een groep klanten die je wilt fêteren, dan kan het zijn dat je tevens een inhoudelijke boodschap moet meegeven. Dat kan heel stacato of saai verteld worden. Maar als er een link gemaakt kan worden met een veelzijdig product als champagne, dan beklijft die boodschap veel beter. Hoe dat komt? Iedereen associeert champagne met vieren, feesten en positieve, sociale gebeurtenissen. En dat maakt champagne heel krachtig!'

Hoe weet jij champagne steeds weer als metafoor in te zetten?
'Allereerst ken ik heel veel verhalen van en over champagne. Ten tweede luister ik heel aandacht naar de opdrachtgever: wat is de boodschap, om welke doelgroep gaat het en wanneer is het evenement geslaagd?' 

Kun je een concreet voorbeeld geven?
'Bijvoorbeeld een groot accountantskantoor: zij doen dingen anders dan anderen. De manier waarop zij met klanten in contact staan, klanten adviseren en hun werkprocessen hebben ingericht is een beetje onconventioneel. Daar heb ik een champagne gebruikt van Jacquesson en zij maken champagne ook op een andere manier dan de rest. Champagne is een wijn die wordt gemaakt van verschillende druiven, van verschillende dorpen en uit verschillende jaren. Normaal gesproken wordt die blend altijd gemaakt om een constante kwaliteit te maken. Het is hun signatuur, identiteit. Jacquesson maakt juist een blend om iedere keer de beste champagne te maken met hetgeen wat zij op dat moment hebben. Dus dat betekent dat elk jaar die champagne anders is. Dat is uniek voor die hele regio. Net zoals het accountantskantoor uniek is in hun aanpak.'

Wat hoop je vandaag mee te krijgen van deze beurs?
'Een stuk inspiratie, al is dat een containerbegrip. Ik haal inspiratie dan met name uit gesprekken. Bijvoorbeeld het verhaal van Liquid Art: een bestaand product opnieuw uitvinden of door bestaande producten juist te combineren. Je ziet gelukkig ook steeds meer dat mensen het vanuit een bepaalde emotionele beleving doen: zowel aan de aanbieders- als aan de vraagkant. Dat is goed, want we hebben eigenlijk de laatste tijd met z’n allen ons best gedaan om een evenement plat te slaan tot een commodity, en dat is zonde...' 


Fotocredits: Clickshots, Ramon van Jaarsveld

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!