Back Back Nieuws

Philips levert 480 duizend flatscreens aan Accor

24 oktober 2006
Philips is wereldwijd leverancier geworden van televisies voor de kamers van Accor Group hotels. Philips staat nu in de startblokken om de hotels binnen de groep te voorzien van flatscreens uit de speciale Hotel Flat TV serie. Het gaat in totaal om zo'n 480.000 kamers. De Accor Group, een vooraanstaande Europese hotelketen, is één van de grootste ter wereld met een portfolio van merken als Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis, RedRoof, Formule 1 en Etap.

Philips Consumer Electronics is al meer dan 15 jaar marktleider in televisies voor hotels. Daarbij wordt nauw samengewerkt met systeemintegrators voor het leveren van maatwerkoplossingen voor de hotelbranche. De Hotel Flat TV's van Philips zijn voorzien van een technologie van Philips Consumer Electronics Business Display Solutions Group. De televisies bevatten speciale TV-elementen waardoor de hotelmanagers zich kunnen concentreren op hun eigen werk, terwijl de gasten een uitstekende audiovisuele ervaring wacht in hun hotelkamer.

De nieuwe Hotel Flat TV serie van Philips die wereldwijd zal worden geleverd aan de Accor Group, biedt vele voordelen zoals een voordelige TCO (total cost of ownership), moeiteloze installatie, gemakkelijke integratie en uitstekende compatibiliteit met bestaande entertainmentsystemen in hotelkamers. De serie biedt ook handige optionele instelbare elementen, zoals volumebeperking, menublokkering, ingebouwde alarmwekker en een aansluiting voor badkamerspeakers.

Een uniek onderdeel is de SmartLoader, waarmee alle geprogrammeerde instellingen binnen een minuut van de ene TV naar de andere kunnen worden gekopieerd. De televisies bieden een geweldige kijkervaring met een scherp beeld en surround sound van hoge kwaliteit. Daarmee wordt voldaan aan de toenemende behoefte aan topkwaliteit voor entertainmentsystemen in hotelkamers.

“Philips is een wereldwijde leverancier die begrijpt waar het om draait in de hotelbranche. Bovendien heeft Philips een volledig productassortiment en een speciaal team voor logistiek, verkoop en services. Dit is van groot belang voor het bedienen van de hotelsector", aldus Joel Vatan, Chief Procurement Officer van de Accor Group.

Lucas Covers, Senior Vice President en Chief Marketing Officer van Philips Consumer Electronics, zegt het volgende over het nieuwe samenwerkingsverband: “Dit is een mijlpaal, de grootst mogelijke deal. Onze Hotel Flat TV serie was al aanwezig in zes miljoen hotelkamers wereldwijd. De vraag naar flatscreens stijgt nog steeds, en het doet ons bijzonder veel genoegen om met Accor samen te werken aan een 'thuis buitenshuis' gevoel voor de gasten van Accor hotels.”


Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!