Peter Reinders: 'Een standaardofferte voor een event aanleveren kan niet meer'Peter Reinders: 'Een standaardofferte voor een event aanleveren kan niet meer'
Back Back Interview

Peter Reinders: 'Een standaardofferte voor een event aanleveren kan niet meer'

22 februari 2019

Benieuwd naar de verhalen van branchegenoten? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in hun leven. Deze week maak je kennis met Peter Reinders, account manager bij Carlton President.

Wie is Peter Reinders?

Ik ben dertig jaar en vorig jaar getrouwd met Danielle. We wonen in Amersfoort met onze twee katten. Halverwege vorig jaar ben ik aan de slag gegaan bij Carlton President. In een ver verleden heb ik de middelbare hotelschool gedaan in Rotterdam en daarna heb ik vrijetijdsmanagement gestudeerd in Amsterdam. M'n eerste vlieguren in deze branche maakte ik als receptionist. Vanaf daar heb ik me via de front office en meeting & event regisseur ontwikkeld tot account manager.

Waarom Carlton President?

Carlton President nam vorig jaar contact op met de vraag of ik zin had om inUtrecht aan de slag te gaan. De verbouwing was, op de kamers en de zalen na, nog niet afgerond, maar ik zag het eindproduct op papier en ik wist meteen: hier wil ik onderdeel van zijn. Het zag er zó mooi en gaaf uit. Hoewel ik dus niet bij de totstandkoming betrokken was, ben ik heel trots op wat er is neergezet.

Hoe zie je de toekomst van de evenementenbranche?

Die wordt steeds persoonlijker. Een standaardofferte voor een event aanleveren kan niet meer: elk event heeft een eigen identiteit en persoonlijke aandacht is daarin belangrijk. En technologie gaat natuurlijk een steeds grotere rol spelen. De audiovisuele middelen moeten echt spot on zijn, vroeger was dat niet zo belangrijk en nu komen gasten gewoon niet terug als het niet perfect werkt. Kijk: elke locatie biedt een lunch of een beamer aan, daarin onderscheid je je niet. De beleving moet kloppen en er moet een match zijn met de opdrachtgever: dat alles wordt alleen maar belangrijker.

Ben je geworden wat je altijd had willen zijn?

Vroeger noemde iedereen me Peter Pan, omdat ik altijd met potten en pannen over straat liep. Ik wilde van kleins af aan al de hotellerie in, dat ik in hospitality terecht ben gekomen was dan ook voor niemand een verrassing. Wat ik ook doe: ik wil er de beste in worden en vanaf daar zien wat er allemaal kan. Mijn toekomstdroom is nog altijd om general manager te worden van een hotel. Ik heb nog 37 jaar, maar ik ben al goed op weg.

Zijn er mensen uit de branche die je bewondert?

Niet per se uit de branche, ik vind het sowieso tof als mensen iets met passie en plezier doen. Ik probeer altijd iets op te steken van de mensen waarmee ik heb gewerkt. De general manager in Bilderberg, waar ik voorheen heb gewerkt, leerde me heel veel over het sales vak. Van Marc Koster en Tom Coronel, de werkgevers van mijn allereerste baantje als verkoper, leerde ik dat je moet vechten voor je droom. Ik heb veel respect voor hoe zij hun werk doen.

Naar welke evenementen ga je zelf?

Privé ga ik elke twee weken naar thuiswedstrijden van Sparta; samen met mijn vader en broer ben ik al heel mijn leven fan van deze club en de wedstrijden staan steevast in mijn agenda. Werk krijgt uiteraard voorrang, maar voor de rest komt daar héél weinig tussen. En dit jaar ben ik voor het eerst op EventSummit geweest, dat was een heel goed evenement en we hebben een goede beurs gehad. Wij zijn er volgend jaar zeker weer bij.

Heb je een grote passie?

Als het weer het even toelaat sta ik achter de barbecue. Ik zet m'n wekker om de pulled pork of spareribs van de barbecue te halen, soms ben ik wel 18 uur met een stuk vlees bezig en ik zet m'n wekker er midden in de nacht voor. Ik houd van de low en slow variant: op een laag vuur, langzaam bereiden.

Wat weet niemand van jou?

Dat ik zondagavond thuis blijf voor Heel Holland Bakt. Dat is mijn guilty pleasure. Ik houd van hoe er gebakt wordt en het concept is gewoon heel leuk. En ik ben al sinds mijn jeugd fan van André van Duin. Het was best spannend om de afvalronde te volgen of wanneer er baksels mislukten. Dat de winnaar uit Amersfoort komt was voor mij de kers op de taart. Daar was ik best trots op.

Door > Cintha Rood 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!