formula 1
28 mei 2025

PepsiCo kondigt wereldwijde officiële samenwerking aan met Formule 1

Rubrieken

PepsiCo heeft een baanbrekende, wereldwijde samenwerking aangekondigd met de Formule 1, waarmee het bedrijf vanaf 2025 drie van zijn bekendste merken – Sting Energy®, Gatorade® en Doritos® – koppelt aan de snelst groeiende sport ter wereld.

De meerjarige samenwerking biedt PepsiCo uitgebreide rechten, waaronder zichtbare reclame langs het circuit, activaties in Fan Zones tijdens alle 21 races, exclusieve marketingrechten, en de verkoop en distributie van producten op raceplaatsen wereldwijd. Ook wordt PepsiCo officieel partner van de populaire F1 Sprint-weekenden, die gemiddeld 10% meer kijkers trekken dan reguliere raceweekenden. Verder zal PepsiCo een bijdrage leveren aan de F1 Academy, met binnenkort meer informatie over deze inzet voor vrouwen in de sport.

Merken in de spotlights

Sting Energy, dat wereldwijd snel marktaandeel wint, wordt de officiële energiedrank van de Formule 1. In samenwerking met DJ Armin van Buuren werd de unieke link tussen het merk en de motorsport benadrukt via de herkenbare ‘Stinggg’-klank in het geluid van F1-motoren, wat leidde tot een virale online buzz.

Gatorade, al decennialang synoniem met sportprestatie, wordt de officiële sportdrank van zowel de Formule 1 als de F1 Sprint. Gatorade zal zorgen voor hydratatie op locatie, merkpromotie op het circuit en zichtbaarheid via onder meer interviewachtergronden.

Doritos, de bekende hartige snack, sluit zich aan als de officiële snackpartner van de Formule 1. Fans kunnen zich verheugen op unieke snackervaringen, zoals Doritos Loaded op evenementen en speciale limited edition-producten.

Reacties van leiders

Eugene Willemsen, CEO International Beverages bij PepsiCo, benadrukt dat deze samenwerking ‘een perfecte match is tussen twee wereldwijde grootmachten die fans buitengewone ervaringen willen bieden.’ Stefano Domenicali, CEO van de Formule 1, voegt toe: ‘Met deze samenwerking brengen we traditie en innovatie samen. PepsiCo zal profiteren van het wereldwijde bereik van F1, terwijl wij hun energie en creatieve kracht verwelkomen.’

Met een wereldwijd publiek van 1,6 miljard kijkers en een actief fanbestand van 826 miljoen mensen biedt deze samenwerking een ongeëvenaard platform voor PepsiCo om haar merken verder te laten groeien.