Paul Brussaard @BrussaardChauf: ‘Ik mis oog voor detail’Paul Brussaard @BrussaardChauf: ‘Ik mis oog voor detail’
Back Back Interview

Paul Brussaard @BrussaardChauf: ‘Ik mis oog voor detail’

31 januari 2019

Paul Brussaard bemant zijn stand op EventSummit met een duidelijke missie. Hij vindt dat er veel meer oog voor details moet zijn in de evenementenbranche. En daar maakt hij graag het verschil in.

Wat zou jij graag anders willen zien tijdens zakelijke events?

‘Ik mis oog voor detail. Er zijn weinig mensen die een totaalbeeld hebben van de gang van de gast. We weten even kort door de bocht de hoofdact en wat er wordt gegeten en waar de jassen worden opgehangen. En dan houdt het vaak het op. Ik mis in de uitnodiging al een eerste grote link met de bezoeker, waarbij je die in feite uitnodigt om onbezorgd deel te nemen aan dat event.’

Wat bedoel je daarmee?

‘Dat ik als gast precies weet waar ik moet zijn, waar ik moet parkeren. Er staan vriendelijke mensen die mij welkom heten. Dat je dan als gast moet lachen, omdat je blij bent dat je gekomen bent. Want het was bij wijze van spreken in het midden van Amsterdam, ik moest parkeren in de bossen, maar ik kon het makkelijk vinden en hoefde niet door de modder te lopen. Dat zijn dingen, daar maak je echt verschil mee.'

‘Als regisseur van vervoer zijn wij altijd aan het inleven in de details. We verplaatsen ons echt in de gang van de gast. Daar anticiperen we op, dat leggen we voor en budgetteren we aan onze opdrachtgever. Deze manier van ontzorgen is vaak niet opgenomen in de budgetten.’

‘Wij ontzorgen al het vervoer rondom evenementen en toplocaties. Wij creëren parkeerplaatsen, regelen alle mobiliteit van en naar parkeerplaatsen en regelen de vergunningen. Mobility is fun. Maak vervoer een onderdeel van jouw beleving.’

Hoe vul je dat in?

‘Wij zorgen bijvoorbeeld voor een shuttle service naar mooie droge parkeerplaatsen, bewegwijzering, zodat gasten prettig en veilig parkeren. Of we rijden ze erheen met golfkarretjes met chauffeur, die kun je natuurlijk op een bepaalde manier aankleden. Als mensen op een evenement gedronken hebben, dan kunnen we ook een BOB chauffeur inzetten, die de mensen in hun eigen auto naar huis brengt. Het onbezorgd aankomen en weggaan helpt allemaal om de mensen te laten genieten.’

Het thema is: Maak het verschil. Hoe maakt jouw organisatie/locatie het verschil in de evenementenbranche?

‘Wij zijn erg persoonlijk met onze opdrachtgevers, werken vaak al meer dan 25 jaar met hen samen. Ik wil de beste zijn.’

Door wie of wat laat jij je graag inspireren?

‘Ik hoop zelf te inspireren door altijd verder te denken in details. Ik vind het belangrijk dat ik een open relatie heb met mijn cliënten. Zodra ik merk dat budget steeds een struikelblok is, waardoor wij ons vakmanschap niet goed kunnen uitoefenen, is de inspiratie weg. Natuurlijk is budget een issue, maar er worden ook appels met peren vergeleken. Ik hoop mensen zelf te inspireren door hen te laten ervaren wat wij doen. Welk verschil wij maken.’

Door > Saskia Leeuwis

 

Foto: Sjoerd Fotografie 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.264 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.264 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!