3 juli 2015

Party Rent Group bekent kleur in Parijs

Rubrieken

Ze waren één van de hoogtepunten van de beurs Heavent in Parijs: de nieuwe zitmeubels van lapalma, Freistil en Vitra. Ze springen niet alleen in het oog vanwege de vorm, maar zeker ook qua kleur: oceaanblauw, mosterdgeel, violet, braam en narcissengeel. Party Rent Group lanceerde tijdens de beurs voor live communicatie Heavent in de Franse hoofdstad de nieuwe, kleurrijke loot aan de design stam.

Bezoekers kregen een inkijkje in de actuele kleurtrends in design meubels. ‘Met de nieuwe zitmeubels, zoals bijvoorbeeld de KIPU’s van laplama, kunnen we kleurrijke accenten toevoegen in lounge en dinner settings’, vertelt Charles Schroeder van Party Rent Parijs. ‘Dat we hierbij over een kleurenpalet beschikken van geel, blauw en violet, is voor een event-supplier uniek en nieuw.’

De bonte meubels worden gecombineerd met lounge, bistro- en statafels in overwegend donkere, ‘nuchtere’ kleuren. Charles Schroeder: ‘Het kan gaan om een enkel accent of een totaal kleurconcept. De mogelijkheden zijn enorm en de effecten zijn fris en verrassend.’

Communicatieve ruimteconcepten
Het Duits-Nederlandse bedrijf Party Rent Group heeft zich in de afgelopen twintig jaar ontwikkeld van een verhuurder van catering- en horecabenodigdheden voor corporate bedrijven, cateraars en productiebedrijven tot een Europese top leverancier van inrichtingsconcepten voor events, beurzen en congressen. Naast de verhuur van horeca- en evenement benodigdheden ontwikkelt het bedrijf ook planning en projectleiding alsmede communicatieve ruimteconcepten, die de werking van live communicatie optimaliseren. ‘Wij denken conceptueel mee met opdrachtgevers over de inrichting van events,’ vertelt Tim Ebbers, van de afdeling PR & Communicatie van Party Rent Group. ‘Naar aanleiding van brainstormsessies met de opdrachtgever en andere leveranciers en locatiebezoeken, verkennen we de mogelijkheden voor verschillende inrichtingen van de eventruimtes. Vervolgens bedenken we concepten die qua vorm, kleur en meubilair passen. Concepten, die verrassen en die exclusief zijn door hun innovatieve design. Via CAD-tekeningen, visuals en artist impressions maken we impressies, waarover we met de opdrachtgever en andere leveranciers verder brainstormen. En volgens goed Duits gebruik zijn alle materialen voordat ze het magazijn uitgaan gründlich dubbel gecontroleerd, geschuurd, gelakt, gestreken en gepoetst.’