Back Back Nieuws

Palace Hotel winnaar Dutch Hotel Award 2012

09 juni 2012
De officiële bekendmaking van de winnaar van de Dutch Hotel Award 2012 vond afgelopen dinsdagavond plaats tijdens de presentatie van het HOSTA benchmarkrapport van Horwath in het ING gebouw in Amsterdam. Winnaar Palace Hotel stond samen met hotel The Toren uit Amsterdam en met Kasteel Engelenburg uit Brummen in de finale.

 

Thema toegevoegde waarde

Begin april heeft het hotel zich opgegeven voor de Dutch Hotel Award. Een prestigieuze prijs voor het meest initiatief rijke en innovatieve hotelmanagement team van Nederland met dit jaar als thema toegevoegde waarde. General Manager André Aaij: ‘We wilden graag in aanmerking komen voor deze award omdat we vanaf 2010 stapsgewijs zijn gaan werken aan de eilandjescultuur en de structurele fricties tussen afdelingen en medewerkers.’

 

Toewerken naar een successtory

‘Het hotel kent een geschiedenis van roerige tijden, veel negatieve berichtgeving en een zeer hoog verloop in management en de commerciële afdeling. Na ruim 2 jaar zijn we nu in een transparante en gestructureerde organisatie veranderd waarin het MT als een team optreedt met goede interne communicatie, vertrouwen in elkaar en vooral ook een heldere visie verkondigend naar personeel, klanten, gasten, leveranciers, aandeelhouder en regio. Juist dit interne onderlinge vertrouwen en het gezamenlijk optuigen van een heldere en creatieve organisatie, ook naar buiten toe, maakt dat we in een situatie zijn beland waarin we met elkaar in hoog tempo toewerken naar een successtory’, aldus André.

 

Green Key certificaat

In een inschrijflijst met een tiental vragen heeft het hotel uitgebreid beschreven wat zij verstaat onder toegevoegde waarde en wat het hotel daaraan doet. Zo zijn de doelen die gesteund worden uitgebreid aan bod gekomen zoals de KNRM en Museum Boerhaave, het Green Key certificaat dat het Palace Hotel als enige hotel in Noordwijk bezit, maar ook relaties en de wisselwerkingen tussen bedrijven en leveranciers zijn uitvoerig beschreven in het document.

 

Finaleplaats

In de halve finale had het Palace Hotel al indruk gemaakt door het Palace lied in een lipdup video te presenteren aan de jury. De film werd erg goed ontvangen waardoor het hotel uit Noordwijk aan Zee zich verzekerde van een finaleplaats. De finale vond plaats op 25 mei in het hotel. De jury bracht een twee uur durend bezoek aan alle drie de finalisten waarbij er gevraagd werd om niet alleen de toegevoegde waarde te laten zien maar ook de ‘gast’ aan het woord te laten.

 

De gast aan het woord

Het Palace Hotel had diverse gasten uitgenodigd zodat zij zelf de jury konden overtuigen waarom het hotel moest winnen. Zo waren er leveranciers, vaste gasten, partners en ambassadeurs van het hotel. Ook werden filmpjes getoond van ‘gasten’ die er niet bij konden zijn waarin bijvoorbeeld Burgemeester Lokker van Noordwijk een goed woordje deed voor het hotel.

 

Als team naar elkaar toegegroeid

Wat de jury vooral is opgevallen en bijgebleven, was dat het Palace Hotel tijdens alle rondes van de Dutch Hotel Award is opgetreden als een team. Hieruit kwam de teamspirit goed naar voren wat de doorslag heeft gegeven bij de jury voor het winnen van de award. ‘Het leukste van dit hele proces naar de finale toe was dat we alles als team hebben opgepakt. We zijn door deze hele ervaring als team dichter naar elkaar toegegroeid. Dat is misschien nog wel het mooiste resultaat van deze award. Ik ben blij dat dit bij de jury ook niet onopgemerkt is gebleven’, aldus André Aaij.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!