Back Back Nieuws

Opvallend: Scheepvaartmuseum valt op met mediacampagne

13 oktober 2011
Je kunt er bijna niet omheen: het Scheepvaartmuseum dat op 2 oktober jl. spectaculair heropend is. De hoos persberichten en verslagen is net voorbij en nu komt de gloednieuwe evenementenlocatie al met een opvallende mediacampagne die uit drie delen bestaat.


No Facebook without the Dutch

Eind september startte de viral video ‘No Facebook without the Dutch’. Hier wordt gesteld dat er zonder de Nederlandse scheepvaart geen New York, computer, batterij of Mark Zuckerberg - en dus geen Facebook - zou betaan. De video is ludiek en opmerkelijk en staat op YouTube op 75.000 views en is op overige sites al meer dan tweehonderdduizend keer bekeken (bron: Adformatie.nl).

 

Iedereen is welkom, behalve Wilco van Wieringen
Het tweede deel van de campagne was ‘Iedereen is welkom, behalve Wilco van Wieringen’. Met die boodschap op posters door de hele stad startte de speelse campagne, voorafgaand aan de opening van het Scheepvaartmuseum. Door Wilco te googlen, kwamen mensen op zijn blog of Facebookpagina met informatie over de verbouwing. Stagiair Wilco was niet langer welkom omdat hij zonder toestemming items had geupload op de site van het museum.


Nog in Spaanse handen...

En nu pakt het Scheepvaartmuseum uit met een Spaanse homepage take-over van nieuwssite www.nu.nl. We weten niet hoe lang deze campagne online zal staan, maar het is de moeite waard om even te kijken op de homepage om te zien dat we zonder de scheepvaart nog in Spaanse handen zouden zijn.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!