Back Back Nieuws

Openluchtmuseum haalt hogere omzet zakelijke markt

21 januari 2011
De omzet van de zakelijke markt van het Nederlands Openluchtmuseum is in 2010 met 8% gestegen. Financieel gezien heeft het Openluchtmuseum een goed jaar achter de rug. En dat terwijl het aantal daggasten daalde.

 

In 2010 bezochten in totaal 440.000 mensen het Nederlands Openluchtmuseum. In 2009 waren dat er nog 461.000. De daling van het aantal bezoekers heeft vooral met het slechte weer in augustus en het WK voetbal te maken.

 

Groei zakelijke markt

Opvallend is dat de zakelijke markt daarentegen in 2010 is gegroeid. In totaal mocht het Openluchtmuseum 89.000 bezoekers in groepsverband verwelkomen. Steeds meer groepen weten het Openluchtmuseum te vinden voor een feest, vergadering, bruiloft of bedrijfsuitje. Daarnaast gaven de groepen meer uit aan hun feest of vergadering dan in 2009.

 

Duurzaam en biologisch

De bezoeker heeft aangeven dat duurzaam en biologisch eten op prijs te stellen. Het Nederlands Openluchtmuseum heeft daarom haar beleid daarop gericht. Zo is in de inkoop van deze producten het aandeel in 2010 met 15% gestegen naar een totaal van 75%.

 

Vernieuwd aanbod

In 2011 rekent het Nederlands Openluchtmuseum erop dat de positieve tendens van afgelopen jaar door zet. Het museum heeft een vernieuwd aanbod van lunch- en dinerarrangementen. Daarnaast kan het museum ook enkele nieuwe activiteiten aanbieden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!