Back Back Achter de schermen

Open deur?

10 september 2006

Vandaag genoten van een heerlijke dag met de kids bij Strandclub WIJ in Scheveningen. Mocht je interesse hebben in een kleine recensie over deze strandclub, die trouwens veel begrepen heeft van beleving en gastvrijheid, lees dan mijn posting. Genietend van zon, zee en strand lees ik de FZ (oeps, sorry jongens…). Het magazine opent met een artikel over ‘transparantie en/of toegankelijkheid’ van de Nederlandse bureaus. Tja, dit blijft natuurlijk een lekker ‘open deur’ onderwerp….! Of niet?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Natuurlijk is helder zijn over wie je bent, wat je doet en waar je voor staat als bureau het beste. Maar dit is ook meteen de grote uitdaging voor de meeste bureaus…. Want in een markt als de onze, is ‘pakken wat je pakken kan’ nog steeds veel gezien gedrag. Zelf ervaar ik het als bevrijdend om te staan voor wie je bent, wat je doet (en dus ook wat niet) en waar je voor staat als bureau. Het heeft te maken met volwassen worden, met zelfkennis, met durf, met lef, met eerlijkheid en met visie. Veel belangrijker (dan mijn eigen goede gevoel) is natuurlijk dat van onze opdrachtgever! Want dat vooral die er mee geholpen is, is mij (uit eigen ervaring) duidelijk geworden. Denken dat je een opdrachtgever kwijt bent/raakt als je je daar eens kwetsbaar/open in opstelt in echt nonsens (en gebaseerd op angst en onzekerheid). Bovendien draagt transparantie en openheid ook absoluut bij aan onze branche en eventmarketing/events in het algemeen!   

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!